به گزارش ایرنا، علیرضا دلاوری روز دوشنبه در همایش مجمع سلامت شهرستان ری اظهار داشت: اجرای طرح سلامت، اطلاع رسانی دقیق، افزایش بهداشت فردی و همکاری بین بخشی دستگاه های دولتی موجب کاهش بیماری های عفونی در کشور شده است.
وی خاطرنشان کرد: ' تراخم ' نوعی بیماری چشمی و عفونی است که کشور ما تا مدتها رتبه برتر شیوع این بیماری را در جهان داشت که با رعایت بهداشت فردی و توجه مسئولان در حوزه بهداشت و درمان نوع حاد این بیماری ریشه کن شد.
وی به شایع ترین نوع بیماری عفونی در کشور اشاره کرد و گفت: بیماری های عفونی واگیردار به دو دسته بیمارستانی وغیربیمارستانی تقسیم می‌شود که انواع شایع غیر بیمارستانی ناشی از ویروس و باکتری است.
دلاوری ادامه داد: سل، تب مالت و نوع ویروسی هپاتیت و آنفلوآنزا از بیماری های عفونی رایج محسوب می شوند.
وی ادامه داد: بیماری های بیمارستانی مربوط به افرادی است که در بیمارستان مدت کوتاهی بستری هستند و به این نوع عفونت مبتلا می شوند.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه تهران در ادامه به موفقیت های طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای این طرح 37 درصد هزینه های بیمارستانی از جیب مردم پرداخت می شد که هم اکنون این پرداختی بسیار ناچیز است.
وی بیان کرد: طرح تحول سلامت موجب کنترل بسیاری از بیماری ها در کشور شده امیدواریم این روند در کنترل دیگر بیماری ها ادامه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، بیماری های عفونی اختلالاتی هستند که به وسیله موجودات زنده ای مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها بروز می کنند. موجودات زنده بسیاری در داخل و یا روی بدن انسان زندگی می کنند، این موجودات بی خطر و حتی مفید هستند، اما تحت شرایط خاصی برخی از این موجودات باعث بیماری می شوند.
علائم و نشانه های بیماری های عفونی بستگی به نوع موجودی دارند که باعث بروز آن بیماری شده اند اما اغلب شامل تب و خستگی مفرط است.
عفونت های خفیف با درمان های خانگی و استراحت بهبود می یابد در حالیکه برخی عفونت های شدید نیاز به بستری شدن دارند.
بسیاری از بیماری های عفونی مانند سرخک و آبله مرغان با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند، شستن مرتب دست ها عامل دیگری است که از بروز بیماری های عفونی پیشگیری می کند.
نخستین مجمع سلامت شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئولان ری برگزار شد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.