به گزارش خبرنگار ایرنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران افزود: این راهکارها در آخرین خطبه نمازجمعه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم مطرح شده بود.
وی اظهارداشت: همه می دانیم امروز کشور وارد چالش جدید و دامنه داری با مثلث ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی دولت های عربی شده است و بیش از پیش به یکدلی و هم گرایی نیازمندیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید صدایی واحد از ایران در جهان شنیده شود و برخاستن صدایی واحد نیازمند زدودن کینه ها و کدورت ها، وفاق ملی و ترمیم شکاف های اجتماعی است.
هاشمی اظهارداشت: عمل به مر قانون، برخورد با متخلفان قدرتمند و صاحب نفوذ، نشان دادن رافت اسلامی در برخورد با شهروندان عادی موجب ترمیم شکاف جامعه با حاکمیت می شود.
وی تاکید کرد: فراهم کردن بستر قانونی اعتراض های اجتماعی، پررنگ شدن و تقویت عنصر مردم سالاری دینی و جمهوریت در نظام، اقتدار ملی را در برابر بیگانگان افزایش خواهد داد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که خواستار حل مشکلات مردم، برخورد بدون اغماض با متخلفان و مفسدان اقتصادی و نیز تقویت رابطه مردم و نظام شدند همان راه صحیحی است که جریان انحرافی و افراطیون با دفع حداکثری و جذب حداقلی قصد کج کردن مسیر انقلاب را از آن داشتند.
وی ادامه داد: نیاز امروز جامعه بازگشت به همان فضای وحدت، همدلی و همراهی دهه نخست انقلاب میان مردم و مسئولان است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گرچه برخی نیروهای افراطی و تندرو، مواضع خیرخواهانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه ایشان را برنتافتند و ایشان را مورد تخریب قرار دادند اما گذشت زمان نشان داد دوراندیشی ایشان نسبت به مسائل سیاسی، باعث شد مواضعی اتخاذ کند که نه تنها نیاز آن روز انقلاب و کشور بلکه نیاز امروز جامعه ما باشد.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی ناصحانه دامن زدن به اختلافات، برخورد سخت با اعتراضات نرم و آسیب زدن به اعتماد عمومی را تیشه به ریشه نظام می دانست و همه تلاش و اعتبار خود را صرف کرد که انقلاب از سرمایه اصلی خود یعنی حضور و حمایت آحاد مردم و نه یک قشر و سلیقه خاص محروم نگردد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در 40 سالگی انقلاب اسلامی این نظام برای رسیدن به بلوغ و کمال نیازمند تقویت نقاط مثبت و ترمیم نقاط ضعف خود است باید بپذیریم بخشی از مشکلات با شنیده شدن صدای منتقدان و مردمی که در عرصه رسمی تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته اند رفع می شود.
وی اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران توانست در دهه نخست انقلاب در برابر شرق و غرب بایستد و از تمامیت ارضی خود در برابر هجوم بیگانه و توطئه های داخلی صیانت کند مرهون حضور پرشور و اعتماد بالای مردم به حاکمیت و مسئولان بود.
هاشمی ادامه داد: اگر در پی پایداری و ثبات نظام هستیم باید خدشه هایی که به واسطه عملکرد مسئولان به اعتماد عمومی وارد شده است را با شفافیت، افزایش خدمت رسانی، کاهش تشریفات و برخوداری از امتیازات، مبارزه با رانت، فساد و تقویت شایسته سالاری و کارآمدی ترمیم کنیم.
وی گفت: نقد منتقدان و نارضایتی مردم، تهدید برای نظام نیست بلکه فرصت هایی برای رفع اشکالات و تقویت نظام هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ناکارآمدی، اشرافی گری، رانت خواری، تبعیض، اعمال نفوذ، سوء استفاده سیاسی از بیت المال و امکانات عمومی و نیز برخورد نکردن با متخلفان، تهدید نظام است که موجب تضعیف در برابر بیگانگان می شود.

** نمایشگاه الکامپ وسیع نخواهد بود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نمایشگاه الکامپ ( الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک) گفت: این نمایشگاه به دلیل تحریم ها در وسعت بالایی برگزار نخواهد شد زیرا وضعیت اقتصادی کشور در رکود است و به طور قطع تعداد شرکت کنندگان زیاد نیست.
وی ادامه داد: به صورت تلفنی با وزیر صنعت صحبت کردم که این نمایشگاه برگزار نشود اما وی به رئیس جمهوری نامه‌ای داده تا اجازه داده شود در این شرایط اقتصادی نمایشگاه برگزار شود که به چرخه اقتصاد کمک کند.
قرار است نمایشگاه الکامپ از ششم تا نهم مردادماه امسال در محل نمایشگاههای بین المللی تهران واقع در بزرگراه شهید چمران برگزار شود.

به گزارش ایرنا ادامه بررسی لایحه دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف و تقسیط هزینه های خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا و نیز بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارایه گزارش از میزان آمادگی و ایمنی زیرساخت های امدادی پایتخت از جمله دستور جلسات امروز شورای اسلامی شهر تهران اعلام شده است.
تهرام/9343/1735/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.