به گزارش ایرنا، پردیس در حدود 20 کیلومتری شرق پایتخت واقع شده است و براساس گزارش ها بیش از هشت هزار واحد تولیدی و صنعتی در پنج لکه صنعتی این شهرستان فعالیت دارند.
به گفته صاحبان این واحدها قطع برق بویژه بدون برنامه و خارج از جدول زمان بندی اعلام شده، خسارت مالی درنتیجه تعطیلی روند تولید و خرابی دستگاهها و تجهیزات را سبب می شود.
«حمیدرضا.ک»یکی از صاحبان کارگاه صنعتی در منطقه خرمدشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هفته گذشته هر روز از ساعت 13 تا 16 قطعی برق داشتیم که برای ما مشکل ساز شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا سیستم تامین انرژی در کارگاههای خود تعبیه نکرده اید، افزود: هزینه خرید ژنراتور برای تامین برق کارخانه و ادامه کار تولید در صنعت ما 300 میلیون تومان است که در شرایط اقتصادی موجود توان خرید نداریم.
این درحالی است که فرماندار شهرستان پردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا معتقد است که همه اقشار در منازل مسکونی، اداره ها و کارگاههای صنعتی و تولیدی باید در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند و مصرف را مدیریت کنند.
«مرتضی حیدری» افزود: با توجه به افزایش دما طی روزهای اخیر و کاهش تولید برق درنتیجه کمبود بارش ها بویژه در نیر وگاههای برق آبی، شاهد افزایش بی سابقه مصرف برق هستیم.
وی گفت: صرفه جویی و مدیریت مصرف ضر وری است از سویی تولید نیز اهمیت زیادی دارد لذا تغییر ساعت کاری اداره ها در استان تهران با هدف کاهش مصرف و جلوگیری از خاموشی ها در منازل و نیز کارگاههای تولیدی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، از 16 تیر ساعت کاری اداره ها در شهر تهران از 6تا 14 و در شهرستان های استان از 6:30 تا 13:30 اعلام شده است.
فرماندار پردیس همچنین از صاحبان صنایع خواست که فرهنگ سازی درباره مدیریت مصرف را بین کارکنان خود ترویج کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران علت بخشی از خاموشی ها خارج از برنامه جدول زمان بندی را خرابی سیستم و تجهیزات انتقال برق اعلام کردو افزود: کاهش میزان تولید برق امسال ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف را بیش از پیش ضروری بخشیده است.
« محمد امامی امین» همچنین بر استانداردسازی تجهیزات موجود در کارخانه ها برای مواقع اضطراری مانند قطع برق ضروری دانست و تاکید کرد که مدیران صنایع به این مهم هم توجه داشته باشند.
تهرام/9441/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.