در این یادداشت آمده است: جای پرسش است، که دولت یک دولت واحد، اما کارمندان در استان ها سیستم های متفاوت اداری را تجربه کنند.
حکایت تعطیلی پنجشنبه ها در ادارات دست مایه این یادداشت است، جدای از استان تهران که مشکلات خاص ترافیکی و آلودگی و مسائل ویژه خود را دارد و این تعطیلی در این استان سالهاست پذیرفته شده است. در برخی استان دیگر نیز این تعطیلی اعمال می شود.
یادم هست که حوالی هفت ، هشت سال پیش بحث تعطیلی پنجشنبه ها به جایی کشید که از تمام ادارات استان نظر خواهی گردید و اتفاقا اکثریت ادارات موافق این طرح بودند ، اما این طرح در استان توسط استاندار وقت مسکوت ماند و اجرا نشد ؛ اما در همین همسایه ی ما استان ایلام با جسارت ِ استاندار وقت ، طرح تعطیلی پنجشنبه ها اجرا گردید وهمچنان باقی ست.
این تعطیلی فرصتی به کارمندان ادارات می دهد تا بیشتر در کنار خانواده بمانند به ویژه با تعطیلی پنجشنبه ها در مدارس کشور.
همچنین این تعطیلی در جلوگیری از اتلاف انرژی چون آب و برق و...در ادارات موثر است .خاموش شدن سیستم های گرمایشی و سرمایشی در یک روز خود می تواند در اتلاف انرژی در ادارات نقش مهمی داشته باشد.
نکته دیگر اینکه کلیه ادارات و وزارتخانه در پایتخت در این روز تعطیل اند و ارتباط ادارات استانی با آنها در پنجشنبه عملا قطع می شود.
دیرگاهی است که این قانون یک بام و دو هوا در کشور به نحوی جا افتاده است که در آن زمان، استانهایی که استانداران شان اقدام کرده اند مشمول این تعطیلی و استانهای دیگر به روند دیرین خود ادامه می دهند.
جای آن دارد که استاندار کرمانشاه آغازگر پیشنهاد این تعطیلی در استان کرمانشاه باشد و نظرسنجی از ادارات در اجرای این تصمیم می تواند راهگشا باشد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.