«عباسعلی باقری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران به دلیل بازنشستگی و خروج نیروها به سایر دستگاه ها اظهارداشت: تا پایان سال جاری چهار هزار و 800 معلم بازنشسته و سه هزار و 500 معلم نیز از سیستم آموزش و پروش خارج خواهند شد.
براساس گزارش ها آموزش و پرورش شهر تهران اینک 59 هزار معلم دارد.

*آموزش 15هزار معلم برای مقابله با آسیب های اجتماعی
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اقدامات این نهاد برای کنترل آسیب های اجتماعی در مدارس اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید 15هزار معلم مقاطع ابتدایی و متوسطه اول آخرین روش ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان را فرا می گیرند.
باقری گفت: تاکنون چهار جلسه هماهنگی توسط شورای آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص کنترل آسیب های اجتماعی در مدارس برگزار شده تا با رویکرد جدید و به کارگیری شیوه های نوین در مدارس موارد احتمالی کنترل شود.
وی یکی از مصوبه های جلسات شورای آموزش و پرورش تهران را آموزش معلمان دوره اول متوسطه عنوان کرد و افزود: با مهارت آموزی درصدد هستیم معلمان بتوانند تجربیات خود را در کاهش آسیب ها به دانش آموزان منتقل کنند.

*فقر سرانه آموزشی تهران
باقری با بیان اینکه شهر تهران در ردیف چهار استان فقیر کشور از لحاظ سرانه آموزشی است، گفت: در زمان حاضر حدود 700 مدرسه شهر تهران بیش از 50 سال عمر دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برای نوسازی مدارس فرسوده باید دو هزار میلیارد تومان هزینه کرد تا در بازه زمانی یکصد ساله 700 مدرسه جدید ساخته شود.
وی اظهارداشت: براساس سرانه استاندارد مدارس کشور باید 26دانش آموز در هر کلاس درس تحصیل کنند که در شهر تهران، میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس درس 32.5 دانش آموز است.
باقری با اشاره به تحصیل حدود دو میلیون دانش آموز در مدارس ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم در شهر تهران گفت: این شهر نیازمند 600 مدرسه 12کلاسه است.

** تبدیل هیات امنای 75مدرسه به دائم
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تبدیل 75 مدرسه موقت هیات امنایی به دائم خبرداد و افزود: از این تعداد 35 مدرسه نمونه دولتی متوسطه اول و دوم و 40 مدرسه هیات امنایی به صورت دائم دارای هیات امنا شدند.
باقری با بیان اینکه 260 مدرسه در سطح شهر تهران به صورت هیات امنایی اداره می شود، گفت: از این تعداد 160 مدرسه در مقطع ابتدایی و بقیه در متوسطه اول و دوم هستند.
تهرام/7247/ 7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.