مجید صفری روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه فاضلاب شهرستان دماوند که در فرمانداری این شهر برگزار شد، پیگیری و اجرای فاضلاب شهری را یکی از موضوعات مهم در این شهرستان دانست و گفت: در تلاش هستیم حداکثر در هفته دولت کلنگ اجرای این پروژه به زمین بخورد.
وی با بیان اینکه موضوع شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در کارگروه به مرحله نهایی رسیده است، افزود: با توجه به حجم پروژه، جهت انجام عملیات نیازمند اعتبار کافی هستیم چرا که به دلیل احداث سه تصفیه خانه در شهرستان، امکان تامین اعتبارات دولتی نیست.
فرماندار دماوند انجام این مهم را منوط به حمایت شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاران دانست و گفت: خوشبختانه در این جلسات به نتایج خوبی رسیدیم که ظرف 15 روز آینده سهم شهرداری‌ها در میزان مشارکت اجرای تصفیه‌خانه‌ها مشخص می شود.
صفری ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان مکلف‌ هستند طرح فاضلاب را بعنوان اولویت تلقی کنند و با آبفای شهری و روستایی همکاری لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند؛ مدت طرح مذکور سه ساله است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: سه تصفیه‌خانه در محدوده شهرستان برای شهرهای دماوند، کیلان و آبسرد و یک تصفیه‌خانه به طور مشترک برای شهرهای آبعلی و رودهن در پردیس در حال طراحی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه طول شبکه در شهرهای رودهن و آبعلی به‌صورت یکپارچه و در دماوند، آبسرد و کیلان به صورت مجزا اجرایی می شود، اظهار داشت: برآورد هزینه شبکه فاضلاب دماوند بیش از 700 میلیارد تومان است که مجموعاً طرح به سه فاز تقسیم شده تا بتوانیم از فرصت‌های داخلی و سرمایه‌گذاری شهرستانی استفاده کنیم.
صفری عنوان کرد: مناطقی که در اطراف شهرستان وجود دارد که حدس می‌زنیم طی سه سال آینده جزو مناطق شهری باشند، به شهرداری‌ها ابلاغ شده است که جزو فاضلاب اصلی قرار گیرد.
وی بیان کرد: اعتقاد داریم آب کالای یک بار مصرف نیست؛ اجرای این پروژه عظیم و مهم می تواند بسیاری از مشکلات حوزه آب شرب و کشاورزی را کاهش داده و از هدررفت آب جلوگیری کند.
این مقام مسئول ادامه داد: در هفته ایی که پیشرو داریم سه جلسه در شهرداری‌های دماوند، آبسرد و کیلان تشکیل می شود تا در خصوص مشارکت شهرداری ها جهت ساخت تصفیه خانه‌ و مشخص شدن مناطقی که در طرح تفصیلی آینده قرار دارد و اعلام آن به اداره آب و فاضلاب توسط شهرداری، اطلاع‌رسانی مسیرها به ادارات خدمات رسان تبادل نظر صورت گیرد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.