به گزارش ایرنا ، عباسعلی سعیدیان روز چهارشنبه در آئین حجاب و عفاف که با حضور نمایندگان بانوان ادارات ورامین، در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در جامعه امروز ، پوشش گروهی از جوانان به هر دلیلی مناسب نیست و آن ها تمایلی برای حفظ آن نشان نمی دهند.
وی گفت: این افراد با سوالات متعددی روبرو هستند و این وظیفه متولیان فرهنگی جامعه است که برای پرسش های آنان، جواب های قانع کننده ارائه دهند و در دل آنان نفوذ کنند.
معاون فرماندار ورامین تأکید کرد: در حوزه حجاب و عفاف، کسانی که برای تبلیغ و تشویق افراد به حفظ حجاب فعالیت می کنند، خود باید با باور قلبی حجاب را پذیرفته باشند و به آن تظاهر نکنند.
سعیدیان بیان کرد: فعالیت در زمینه حجاب و عفاف یک کار کاملا فرهنگی است و نیاز به استفاده از افراد متخصص و متعهد دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ حجاب در ادارات ، نهادها و اصناف گفت: ضوابط اداری ، اخلاقی و شرعی به ما تکلیف می کنند که زنان کارمند در ادارات و مراجعین آنها تا حد متعادل پوششی را که عرف جامعه اسلامی است ، رعایت کنند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین تأکید کرد: کسانی که در ادارات حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند ، مرتکب جرم شده اند.
مشاور فرماندار و مسئول امور بانوان فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت: در حوزه حجاب ، بیش از هر چیز به فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت مناسب نیاز است ، جوان امروز نیاز به دیده شدن و شنیدن حرف ها و درددل هایش دارد تا بتوان با تشویق و شیوه صحیح او را به سمت حجاب اسلامی سوق داد.
شهره عرب شیرازی افزود: در شرایطی که برای کاهش میزان بدحجابی از نیروهای نظامی و انتظامی کمک می گیریم باید در این مقوله کاملا فرهنگی ، دستگاه های مرتبط فرهنگی وارد شده و به صورت ریشه ای به حل معضلات بپردازند.
وی گفت: تمامی مردم و مسئولان متولی ترویج عفاف و حجاب در جامعه هستند ولی در این میان نقش برخی ادارات مانند آموزش و پرورش، حوزه های علمیه ، تبلیغات اسلامی و اصناف مهم تر از سایرین است و باید فعالانه در این حوزه وارد شوند.
وی تأکید کرد: حجاب باید زیبایی را با خود به ارمغان آورد زیرا از آن به عنوان تاج بندگی یاد شده است ، دین اسلام دین نشاط است و خمودگی و افسردگی در آن معنا ندارد.
وی با تأکید بر احیاء دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: عمل به دو فریضه امر به معروف و نهی، نیازمند قواعد خاصی است که باید به آن توجه شود چرا که اسلام دین جاذبه است نه دافعه.
در پایان این نشست چند تن از بانوان لوح تقدیر گرفتند.
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.