به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: با شکایت مردم در خصوص انتشار بوی نامطبوع یک کارگاه غیر مجاز در منطقه ویژه شهریار که به تولید کود از فرآورده های دامی از پسماندهای کشتارگاهی می پرداخت ، علیرغم صدور چندین اخطاریه های جهت کنترل بوی نامطبوع و عدم اقدام مثبت ، این واحد کارگاهی به استناد ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست پلمپ شد.
فاطمه برنا خاطر نشان کرد: پلمپ واحدهای متخلف در راستای حذف آلودگی های زیست محیطی و جلوگیری از تکرار آن در واحدهای مشابه در دستور کار این اداره قرار دارد .

*کشف و ضبط 2 بهله پرنده شکاری در یک واحد صنفی شهرستان بهارستان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت : در پی گزارش واصله مبنی بر نگهداری 2پرنده شکاری در یک واحد فوم سازی، کارشناسان این اداره در گشت و پایش واحدهای مستقر در شهرستان به واحد مذکور مراجعه و پس از بررسی و اطمینان از صحت موضوع،اقدام به ضبط این پرندگان کردند.
شیدا اکار در ادامه با اشاره به اینکه پرنده های ضبط شده از گونه دلیجه می باشند، افزود: بلافاصله این پرندگان جهت بررسی سلامت جسمی و قابلیت رهاسازی به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پریسان منتقل شدند.
وی با بیان اینکه دلیجه از پرندگان وحشی مشمول قانون شکار و صید است، در خصوص این قانون اظهار داشت:به استناد تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید، برای هر شخصی که مبادرت به زنده‌گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده که به مدت سه سال است، جزای نقدی از یک میلیون و 800 هزار تا 20 میلیون ریال در نظر گرفته شده است، لذا با توجه به تخلف زیست محیطی صورت گرفته، اقدامات لازم از سوی این اداره جهت معرفی متصدی این واحد صنفی به مراجع قضایی و صدور حکم انجام می پذیرد.
اکار در پایان تاکید کرد: در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگان تلقی گردیده، شهروندان دوستدار محیط زیست شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلفت زیست محیطی موضوع را از طریق شماره تلفن 56751761 و یا سامانه پیامکی50004044 اطلاع دهند.

*شناسایی 3 واحد آلاینده محیط زیست در شهرستان پاکدشت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت گفت: به منظور رسیدگی به شکایت های مردمی و رفع مزاحمت های زیست محیطی، مامورین یگان حفاظت این شهرستان از روستای آلوئک این شهرستان بازدید و 3 واحد آلاینده را شناسایی کردند.
محمود رضا سعید پور افزود: یک واحد آبکاری و 2 واحد دایکاست که با فعالیت غیراصولی خود موجب مزاحمت برای همسایگان شده بودند مورد بازدید قرار گرفت و مراتب در محل صورتجلسه شد.
سعیدپور اظهار داشت: برای متصدیان مربوطه اخطاریه زیست محیطی صادر می شود و در صورتی که پس از پایان مهلت مقرر نسبت به انجام موارد ابلاغی اقدام مثبتی نداشته باشند، ضمن جلوگیری از فعالیت آنها، مسئول مربوطه از طریق معرفی به مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.