حجت الاسلام «عطاءالله اسفندیار» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: این بقاع که ضریح ندارند در حاشیه روستاها و ارتفاعات واقع شده اند و فاقد درآمد تلقی می شوند.
آمار کل بقاع متبرکه شهرستان فیروزکوه 40 مورد است.
به گفته وی، بقاع متبرکه که بنای آنها تجدید خواهد شد شامل امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) فیروزکوه، امامزاده قاسم (ع) روستای کتالان، خوشنام (ع) روستای لزور، اسماعیل (ع) روستای مهاباد و شبیر و شبرع فیروزکوه است.
وی اضافه کرد: بنای این امامزادگان با مساعدت اداره کل اوقاف استان تهران در مرحله طراحی سازه و بنا قرار گرفته است.
اسفندیار گفت: با توجه به محدودیت های فصلی فعالیت عمرانی در حدود چهار ماه سال به دلیل سرمای زودرس در شهرستان، تا پایان تیرماه جاری عملیات تجدید بنای این بقاع آغاز خواهد شد و تا پایان مهر سال 98 نیز قرار است به اتمام برسد.
اسفندیار در خصوص عملیات عمرانی بنای امامزاده شبیر و شبرع (ع) فیروزکوه توضیح داد: : 20 درصد از تجدید بنای این امامزاده با اعتبار 90 میلیون تومان انجام که 10 درصد توسط اداره کل اوقاف استان و 10 درصد توسط نیکوکاران تامین شده است.
وی همچنین مبلغ اعلام شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای آغاز عملیات بنای هر امامزاده را مبلغ 20 میلیون تومان اعلام کرد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه بیان کرد: طی پنج سال اخیر بقاع متبرکه خاتون قیامت (ع) فیروزکوه، سلیمان (ع) روستای جلیزجند، علی (ع) روستای دهگردان، ابراهیم رضا (ع) روستا آسور و سید مصطفی (ع) روستای اهنز توسط اوقاف و خیرین بقعه ساز شهرستان، تجدید بنا، تعمیر و مرمت شده است.
این مقام مسئول، حفظ و نگهداری از ابنیه امامزادگان (ع) را تعظیم شعائر، مقدسات و تکریم اهل بیت (ع) دانست و از همه نیکوکاران شهرستان درخواست در این زمینه مساعدت داشته باشند.
تهرام/ب.ت/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.