به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز شنبه در نشست کارگروه حمل و نقل استان تهران با بیان اینکه آلودگی هوا بیشتر از همه شهرها به تهران لطمه زده است افزود: تا آبان ماه فرصت داریم در جلسات برای جذب همه سهمیه استان تهران تلاش کنیم.
وی ادامه داد: همه مسئولان شرکت کننده در جلسات از جمله اتوبوسرانی، اتحادیه های حمل و نقل داخل و خارج شهر و صنف کامیونداران باید تلاش خود را برای جذب کامل سهمیه تهران انجام دهند.
مقیمی با اشاره به طرح دولت در نوسازی ٢٠٢ هزار ناوگان اتوبوس و کامیون طی سه سال در کشور گفت: در این طرح با مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت ٥٠ درصد هزینه کامیون و اتوبوس ها از سوی دولت از محل صندوق توسعه ،٢٠ درصد از سوی صاحبان خودروهای سنگین و ٣٠ درصد از طریق تسهیلات بانکی پرداخت می شود و با استفاده از این فرصت نباید از برخورداری این سهم در تهران عقب بمانیم.
وی گفت: طرحی که به طور کامل مصرف کننده را راضی کند وجود ندارد و همه طرح های ارائه شده برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی و باربری نواقصی دارند اما باید طرح را اجرا کرد.
استاندار تهران با اشاره به سهم اعلام شده نوسازی اتوبوس ها و کامیون ها در تهران تصریح کرد: هدف در طرح نوسازی، ساماندهی ٣٥٠٠ اتوبوس در تهران و همه کامیون های فرسوده است.
وی با بیان اینکه هنوز شاهد تردد کامیون هایی با سن ٥٠ سال در تهران هستیم عنوان کرد: علت اصلی آلودگی هوا در تهران کامیون های فرسوده حامل مصالح، مینی بوس ها و موتورسیکلت ها است و خودروهای شخصی سهم زیادی در تولید ذرات معلق کمتر از ٢.٥ میکرون ندارند.
در این نشست سهم شهر تهران برای نوسازی اتوبوس ها ٥٦١٧ دستگاه و در استان تهران ٦٤٠٥ اتوبوس و در نوسازی کامیون ها در تهران ٧٢٤٠ کامیون کشنده،٤٤٠ کامیونت و ٩٢٧٣ مینی بوس در طی سه سال اجرای طرح اعلام شد.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.