به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استانداری تهران، محمد امامی امین در گزارشی از جزئیات خدمات رسانی ستاد اربعین استان تهران به زائران در نجف،کاظمین،سامرا کربلا افزود: همچنین امکانات بهداشتی نظیر چشمه های بهداشتی و حمام و خدمات پزشکی و اورژانسی برای زائران در نظرگرفته شده است.
​​​​​وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین استانداری های سراسر کشور از سوی وزارت کشور وظیفه برنامه ریزی و ساماندهی نذورات مردمی در مراسم اربعین حسینی را به عهده دارند گفت: در استان تهران فرمانداران هریک از 16 شهرستان استان به طور هفتگی جلساتی برای برنامه ریزی ارائه خدمات به زائران برگزار می کنند و نذورات مردم از طریق فرمانداری ها و اتاق اصناف جمع آوری شده است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران ادامه داد:هزینه های پذیرایی از زائران به طور کامل از طریق کمک ها و نذورات مردمی جمع آوری شده است و هیچ هزینه دولتی برای این خدمات اختصاص داده نشده است.
معاون اقتصادی استانداری تهران گفت: 2هزاردستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران در مرزهای شلمچه،مهران،چذابه،خسروی،اهواز و ایلام و همچنین در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا اختصاص داده شده است.
امامی امین با بیان اینکه هریک از استانهای کشور در نجف،کربلا، سامرا و کاظمین موکب هایی برای پذیرایی از زائران مستقر می کنند افزود: 130 موکب استان تهران در هر وعده غذایی پذیرای 500 زائر است و امکان اسکان آنها وجود دارد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی به رعایت بهداشت فردی توجه کنند گفت: پیشنهاد می شود زائران قبل از عزیمت واکسن هایی از جمله آنفلوانزا را استفاده کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش / انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.