به گزارش ایرنا، علی ملکوتی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته قوه قضاییه افزود: 52 تن و 810 کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز درسال گذشته در این شهرستان کشف شد و 6 هزار و 90 متهم در این ارتباط دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: از مجموع متهم های دستگیر شده از ابتدای سال گذشته تاکنون، یکهزار نفر معتاد و به مراکز ترک اعتیاد این شهرستان معرفی شدند.
وی ادامه داد: بزرگترین باند سازمان یافته ترانزیت مواد مخدر به اروپا با 700 کیلوگرم هرویین نیز در سال جاری به وسلیه سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان شناسایی و منهدم شد.
ملکوتی در ادامه از کشف چهار هزار و 212 لیتر از مشروبات الکلی در سه ماهه نخست سال جاری نیز خبر داد و گفت: 266 نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: 45 هزار لیتر از مشروبات الکلی نیز در سال گذشته کشف شد.

** افزون بر 6 هزار فقره سرقت در ری کشف شد
دادستان ری در ادامه از کشف 6 هزار و 700 فقره سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: در این رابطه یکهزار و 351 سارق دستگیر شدند.
حجت الاسلام ملکوتی گفت: آمار سرقت در این شهرستان سال گذشته 25 هزار فقره بوده که 6 هزار و 500 نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه 90 درصد انبارهای ذخیره کالای کشور در شهرستان ری قرار دارند، اظهار داشت: بیش از 2 میلیون قلم کالای قاچاق در سال گذشته و بیش از یک میلیون قلم کالا نیز در سه ماهه نخست سال جاری از انبارهای این شهرستان کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری باید به اداره کل ارتقا یابد، گفت: این امر مهم با همکاری استانداری و شهرداری تهران به زودی صورت گیرد تا مسئولان قضایی این شهرستان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
ملکوتی یادآور شد: ارتقای سرکلانتری این شهرستان به ستاد فرماندهی نیز از ابزارهای مهم برخورد با کالای قاچاق است، که این امر نیز با توافقاتی که با رییس پلیس تهران صورت گرفته باید هر چه سریعتر انجام شود.
دادستان شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 80 فقره سلاح سرد از 42 نفر در شهرستان ری کشف شده است، عنوان کرد: 274 اراذل و اوباش از سال گذشته تاکنون در این شهرستان دستگیر که از این تعداد 90 نفر شناسنامه دار شده اند.
وی ادامه داد: دادگستری این شهرستان در برخورد با اراذل و اوباش هیچگونه مماشاتی ندارد، این افراد در وهله اول باید خود را اصلاح کنند، در غیر این صورت باید از زندگی در این شهرستان صرف نظر نمایند.
ملکوتی در بخش دیگر سخنان خود زمین های کشاورزی را منابع محدود تامین مواد غذایی کشور عنوان کرد و افزود: دادستانی ری در برخورد با زمین خواران و کسانی که زمین های کشاورزی را برای ویلا سازی تغییر کاربری می دهند، به شدت برخورد می کند.
وی ادامه داد: 500 دستور تخریب ویلاهای تفریحی در 94 هکتار از اراضی منابع طبیعی و زمین های کشاورزی این شهرستان در سال گذشته توسط دادستانی صادر و یک باند بزرگ تغییر کاربری زمین های کشاورزی نیز در این رابطه منهدم شد.

** 4312 تبعه خارجی غیرمجاز جنوب تهران به کشورشان برگردانده شدند
دادستان شهرستان ری در ادامه از دستگیری چهار هزار و 312 تبعه خارجی در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد به کشورشان برگردانده شدند، ضمن اینکه از فعالیت اتباع غیرمجاز به شدت جلوگیری می شود.
حجت الاسلام ملکوتی گفت: شهرستان ری بیشترین میزان اتباع بیگانه را دارد که کنترل تمامی این افراد کار مشکلی است، ولی با تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی این امر مهم انجام شده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال 1396 تاکنون چندین گروهک تروریستی، داعشی و سلفی نیز در این شهرستان توسط ماموران نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات شناسایی و منهدم شده است.

** امسال 2200 پرونده به دادستانی ری وارد شد
دادستان شهرستان ری اضافه کرد: 2 هزار و 200 پرونده در سه ماهه نخست سال جاری وارد دادستانی شده که با احتساب پرونده هایی بجا مانده از سال گذشته در حال حاضر 15 هزار و 580 پرونده توسط این دادستانی این شهرستان در حال رسیدگی است.
ملکوتی در بخش دیگر سخنان خود گفت: 51 هزار و 822 پرونده نیز در سال گذشته به دادستانی ری وارد شده است که از این میزان 17 هزار و 174 پرونده به اجرای احکام ارجاع داده شده است.
وی با بیان اینکه سرعت رسیدگی به پرونده ها از سال گذشته تاکنون بیشتر شده است، ادامه داد: 64 هزار و 648 پرونده شکایت نیز در سال گذشته به دادستانی وارد شده که از این میزان بالغ بر 42 هزار پرونده مختومه اعلام شده است.
ملکوتی یادآور شد: دادستان شهرستان ری حامی سرمایه گذاران و کارآفرینان اقتصادی است و با اصناف و تولید کنندگانی متخلفی که امنیت اقتصادی کشور و شهرستان را تهدید نمایند به شدت برخود خواهد نمود.
وی گفت: دادستانی در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص چهار آسیب اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و طلاق برنامه های ویژه ای تدارک دیده و اجرا می کند تا آمار منفی از این حوزه ها را به حداقل برساند.
ملکوتی ادامه داد: مردم در سال گذشته 194 میلیون تومان به انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ری کمک کرده اند که از این میزان 83 سبد کالا، 175 کارت خرید کالا به میزان 2 میلیون ریال و 131 بن کارت خرید کالا به میزان یک میلیون ریال به خانواده ها زندانیان عرضه شده است.
وی عنوان کرد: 139 میلیون تومان در جشن گلریزان این شهرستان و 189 میلیون تومان در جشن گلریزان شهرک صنعتی شمس آباد طی ماه مبارک رمضان سال جاری برای آزاد سازی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد.
دادستان شهرستان ری با اشاره به اینکه ساختمان فعلی دادستانی شهرستان جوابگوی نیازهای مردم نیست، تصریح کرد: زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع با قیمت 28 میلیارد تومان توسط ریاست قوه قضاییه خریداری شده و به زودی با تامین بودجه مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.
از یکم تا هفتم تیرماه بمناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.