به گزارش ایرنا، علیرضا محمودی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: آب و فاضلاب منطقه 6 تهران شهرهای ری، قیامدشت، خاورشهر، باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، مناطق 15، 16 و 19 شهرداری تهران را تحت پوشش دارد.
وی عنوان کرد: شبکه توزیع آب در این مناطق بیش از 50 سال قدمت دارد که سالانه 25 کیلومتر از این شبکه ها بازسازی می شود و در طی چند سال آینده تمامی این شبکه های فرسوده بازسازی خواهد شد.
وی از جمع آوری 350 رشته انشعاب غیرمجاز در این مناطق طی سال گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس 35 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
محمودی هدر رفت آب را در این منطقه 20 درصد از کل مقدار مصرفی آب بیان کرد و گفت: بیشتر هدر رفت آب مربوط به شکستگی لوله است و به صورت شناورهدر می رود.
به گفته وی فرهنگ سازی، آموزش، مدیریت منابع آب، راه های جلو گیری از هدر رفت، مشارکت همگانی اقشار مختلف جامعه، و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از اهدافی است که باید سرلوحه تک تک افراد جامعه قرار گیرد.

** چهار طرح آب و فاضلاب شهری در جنوب تهران در حال اجرا است
معاون فنی و مهندسی آب و فاضلاب منطقه 6 تهران ادامه داد: بازسازی شبکه فاضلاب و افزایش ظرفیت تصفیه خانه خاورشهر با اعتبار 40 میلیارد ریال، اصلاح شبکه توزیع آب قیامدشت با اعتبار 140 میلیارد ریال و تجهیز چهار حلقه چاه از طرح های در دست اقدام است.
محمودی افزود: تجهیز چهار حلقه چاه در شهرهای کهریزک، باقرشهر و حسن آباد برای جبران تامین آب این مناطق در دست اقدام است که تاکنون 2 حلقه چاه تعمیر و تجهیز شده و 2 حلقه دیگر نیز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه 61 حلقه چاه، آب جنوب پایتخت را تامین می کند، افزود: سعی داریم تا تمامی این چاه ها را تجهیز و تعمیر کنیم.
وی افزود: بازسازی 20 کیلومتر از شبکه توزیع آب در قیامدشت نیز با اعتبار 140 میلیارد ریال در دست اقدام است که این طرح در آینده ای نزدیک به اتمام می رسد.
محمودی گفت: سال گذشته یک مخزن 10 هزار متر مکعبی در قیامدشت به بهره برداری رسید، ضمن اینکه یک مخزن پنج هزار متر مکعبی نیز برای تکمیل آن اضافه شد و هشت هزار و 500 مشترک این شهر را پوشش می دهد.

** سرانه مصرف آب در جنوب تهران نرمال است
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب در ادامه با بیان اینکه میانگین ماهانه مصرف آب برای هر خانوار در شهرستان ری 15 تا 18 مترمکعب است، گفت: تنها سه درصد از مردم این منطقه بیش از این میانگین مصرف می کنند.
محسن رنجبری ادامه داد: رفتار مصرف آب در پهنه جنوبی تهران با شمال شهر متفاوت است و استفاده از آب شهری در استخر، جکوزی و ماشین شویی در این منطقه رایج نیست.
وی افزود: تعداد کم واحدهای مسکونی و خالی بودن واحدها از دیگر عوامل کاهش سرانه آب در این منطقه است.
وی در ادامه از تعویض 10 هزار کنتور فرسوده آب در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: کنتورهای فرسوده شناسایی می شوند و کنتور سالم جایگزین می شود.
وی تصریح کرد: این منطقه دارای 245 هزار مشترک مسکونی و غیر مسکونی است که ماهانه 11 میلیون متر مکعب آب توسط کارشناسان این منطقه قرائت می شود.
رنجبری یادآور شد: سالانه در حدود 2 هزار فقره انشعاب در این منطقه واگذار می شود که از ابتدای سالجاری تاکنون نیز 166 رشته انشعاب جدید نیز واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع شامل 80 کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و688 هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
تعداد مشترکان آبفای منطقه 245 هزار مشترک است و تعداد مشترکان فاضلاب 180 هزار مشترک است. همچنین یکهزارو 700 کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب 192 کیلومتر طول خطوط انتقال و 10 هزارو 50 کیلومتر طول خطوط فاضلاب دارد.
نخستین هفته تیرماه مصادف با آغاز فصل تابستان و شروع گرمای هوا به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.