به گزارش ایرنا، الهام فخاری روز یکشنبه در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سرای محلات شهر تهران مهم ترین رکن ساختار اجتماعی محلات است، گفت: افزایش مشارکت مردمی در اداره محله از طریق به کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی شهروندان، استفاده از امکانات محلات، افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنین محلات، تلاش در جهت احیاء و برجسته‌سازی هویت و جایگاه محله‌ای، افزایش همکاری مشترک شهروندان و شهرداری در انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی از مهم ترین اهداف تأسیس این سراها بوده است.
وی ادامه داد: بررسی‌های میدانی نشان می دهد که فعالیت‌های در حال انجام در این مجموعه‌ها در بسیاری از موارد سنخیتی با اهداف تعیین شده ندارد و باید عملکرد سرا های محله بازنگری شود.
فخاری با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های سرای محلات عمدتأ فرهنگی است نه اجتماعی، تصریح کرد: این فعالیت ها با کارکرد بسیاری از نهادهای فرهنگی و سازمان‌ها همانند فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و حتی مجموعه‌های خصوصی یکسان بوده و همین امر موجب موازی کاری در امور فرهنگی شهر تهران شده است.
این عضو شورا با تأکید بر بازنگری ساختار مشارکت اجتماعی محلات، ضرورت و فوریت موارد مورد تذکرش را یادآور شد.
فخاری خطاب به اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: با اولویت بخشی به بازنگری در مصوبه‌های پیشین از جمله مصوبه «ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران راه را برای بهبود وضعیت مدیریت اجتماعی محلات هموار کنید.

*مدیرعامل بانک شهر زودتر انتخاب شود
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار گفت: در این جلسه در خصوص انتخاب هر چه زودتر مدیرعامل بانک شهر بحث و گفت و گو شد.
زهرا نژاد بهرام روز یکشنبه پیش از شروع هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: بانک شهر توسط سرپرست اداره می شود و در جلسه امروز صبح با شهردار تهران به افشانی پیشنهاد داده شد تا اعضای هیات مدیره لیست مدیران عامل پیشنهادی خود را به بانک مرکزی اعلام کنند تا هر چه زودتر مدیرعامل جدید انتخاب شود.
وی ادامه داد: همچنین در مورد برنامه سوم توسعه شهرداری تهران که قرار بود تا پایان تیرماه تدوین شود با شهردار هم اندیشی شد که به نظر می رسد این موضوع به زمان بیشتری احتیاج دارد.
نژادبهرام در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه در خصوص تغییرات احتمالی در شهرداری صحبتی شد، خاطرنشان کرد: در این خصوص بحثی نشد.
تهرام/9343/1735
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.