به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه پس سی امین جلسه علنی در نشست خبری تشریح فعالیت 100 روزه شورای شهر افزود: یکی از مباحث کمیسیون سلامت شورا پرداختن منابع آلاینده از جمله کارخانه های مختلف صنعتی و شن و ماسه در نقاط مختلف شهر تهران است.
وی بابیان اینکه عمده این آلاینده ها مربوط به دوره های قبل مدیریت شهری است عنوان کرد: باشناسایی این کارخانه ها و با یک ساز و کارمناسب با دستگاههای ذی ربط با سازمان محیط زیست تمهیداتی فراهم کنیم تا این واحد ها ، آلایندگی خود را کم کرده و یا اینکه انتقال یابند.
نوری تصریح کرد: در این خصوص کمیسیون بند 20 ماده 55 شهرداری ها مبنی بر اینکه هر واحدی در محدوده شهرها، بهداشت شهروندان را به مخاطره می اندازند اخطار کتبی و تعطیلی دائم را بگیرند.
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: از این تعداد پرونده موجود، نیمی از آنها توسط اعضای شورا بررسی و منجربه صدور رای شده و مابقی هر هفته توسط این کمیسیون در حال رسیدگی است.
نوری همچنین درخصوص سفید بالک ها در فضای سبزشهر تهران گفت:با برگزاری جلسات مختلف با کارشناسان و سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری در بازه ای چند ساله اقدامات خوبی را برای مقابله با سفید بالک ها را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: یکی از انواع سیاست ما در برخورد با این موضوع کاشت گونه های مختلف درمیان درختان زیتون و توت( محل تجمع سفید بالک ها) می باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خیرنگار : امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.