ولی صابر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل اینکه فیروزکوه در مسیر عبوری مسافران قرار دارد تصادفات پس از مواد مخدر دومین جایگاه درباره وجود پرونده های قضایی این شهرستان قرار دارد.
وی سرقت و دعوای خانوادگی در رده بعدی پرونده های قضایی این شهرستان نام برد و گفت: سالانه شاهد 10 درصد افزایش در پرونده های جزایی و حقوقی دعوای خانوادگی هستیم.
صابر همچنین با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 200 پرونده در این خصوص وجود دارد که دستور تخریب شود بناها را صادر کردیم و با مسئول دستگاه مربوطه که اقدام به صدور مجوز کند برخورد خواهد شد.
وی افزود: هجمه ای که در پی مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ایجاد شده است مناسب شان دادگستری نبوده است چرا که ما فقط مجری قانون هستیم.
رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در ساخت و ساز غیر مجاز فساد وجود دارد که به سمت فراگیر شدن می رفت و در حال حاضر وضعیت رو به بهبود است و در سال گذشته نزدیک به 8 مورد گزارش خلاف داشته ایم که املاک ساخته شده با استفاده از رابطه و ضابطه تخریب نشده بودند که جهت اجرای قانون آنها را تخریب کرده ایم.
وی اضافه کرد: در بعضی از روستاها با کمک دهیاران و اعضای شورای اسلامی ساخت و ساز غیرمجاز انجام می شود که پیگیر تخلف آنها هستیم.
صابر تاکید کرد: در 3 ماه آینده شاهد تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز بیشتری خواهیم بود و با وجود اعتراض سرمایه داران و صاحبان نفوذ در این عرصه عقب نشینی نخواهیم کرد.
رئیس دادگستری فیروزکوه در خصوص زمین خواری نیز گفت: در شهرستان زمین خواری به شکل سازمان یافته وجود ندارد اما مواردی در گذشته بر اساس طرح های قانونی به اشخاصی یا شرکت هایی زمین واگذار شده است که نباید این اقدام صورت می گرفت و اقدامات قانونی جهت بازپس گیری این زمین ها در حال پیگیری است.
وی افزود: اگر زمینی قبل از سال 41 باعنوان زمین زراعی ثبت شده باشد قابل استفاده است اما اگر بعد از این تاریخ به ثبت رسیده باشد قابل تصرف نیست، حتی اگر سند داشته باشد فاقد اعتبار است و جزو اراضی ملی محسوب می شود.
صابر در خصوص نبود بازداشتگاه و زندان در شهرستان فیروزکوه بیان داشت: نگاه مقامات بالادست این است تا از زندانها و بازداشتگاه ها در سطح شهرستان ها کاسته شود اما به دلیل بعد قضایی و دسترسی سریع تر به متهم و دشوار بودن ملاقات خانواده با متهم خصوصآ در زمستان، اگر خیرین، شوراها و یا دستگاه های دیگر زمین مورد نیاز را در اختیار بگذارند، به احداث بازداشتگاه موقت در شهرستان اقدام خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر متهمین فیروزکوه برای مدت بازداشت به جابان رفته و پس از صدور حکم به زندان اوین و دیگر زندان های تهران بزرگ فرستاده می شوند.
رئیس دادگستری فیروزکوه اظهار داشت: باید اقدامات مثبتی صورت بگیرد تا زندانی به جامعه برگردد، اگر هزینه های زندگی کمتر باشد از جرائم سرقت، کلاهبرداری و کم فروشی پیشگیری خواهد شد و امنیت برقرار می شود.
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.