به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یکشنبه در هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: محل ساختمان پلاسکو نباید مانند گودبرداری مجاور برج میلاد رها شود.
وی افزود: هیچ درخواستی از سوی مالک برای دریافت پروانه و یا ارجاع به کمیسیون ماده 5 هم صورت نگرفته است.
اعطا با بیان اینکه مجموعه اختلافاتی موجب شده، موضوع پلاسکو به نتیجه نرسد، گفت: این ساختمان بلندمرتبه بوده و در حال حاضر بر اساس طرح تفصیلی فعلی بیش از هفت طبقه و تراکم تقریبی 400درصد داده نمی شود.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر می رسد کلنگ زنی پلاسکو با اطلاع شهرداری تهران انجام شده و مشخصا این کار خلاف ضوابط و مقرارت است‌.
وی تاکید کرد: بر اساس ماده 100 قانون شهرداری ها، هرگونه عملیات اجرایی باید بعد از اخذ پروانه باشد.
اعطا با بیان اینکه مشکل پلاسکو با کلنگ زنی نمایشی حل نمی شود، اظهار داشت: ضروری است شهرداری هرچه سریعتر مسیر قانونی را به جریان انداخته و مالک درخواست خود را برای اخذ پروانه ارائه کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مراحل قانونی طی نشود، گودبرداری انجام و گود بلاتکلیف رها و تبدیل به یکی از گودهای رها شده شهر می شود.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تماس هایی از سوی کسبه پلاسکو گرفته شده، گفت: اینکه کلنگ زنی بدون نقشه ساختمان و با توافق بین دستگاه های ذیربط همانند سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی انجام شود، کمکی به حل مشکل پلاسکو نمی کند.

*هر چه سریعتر درباره پلاسکو تصمیم گیری شود
احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز ساختمان جدید پلاسکو را نتیجه یک ساختار غلط دانست و خواستار رسیدگی و تصمیم گیری هر چه سریعتر درباره وضعیت این ساختمان شد.
وی گفت: پلاسکو بعد از بازار بزرگ تهران مهمترین بورس توزیع پوشاک در کشور بوده و هزاران نفر از این ساختمان امرار معاش می‌کردند.
مسجدجامعی تاکید کرد: هنگامی که ساختمان پلاسکو تخریب شد اقتصاد پوشاک آسیب جدی دید.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید توجه ویژه‌ای به حقوق مالکان این ساختمان شده و در تصمیمات مربوط به پلاسکو از نظرات نمایندگان پلاسکو استفاده شود.
وی تاکید کرد: باید مجوزهای لازم برای ساخت مجدد ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری تهران صادر شود.
به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی استاندار تهران 22 خردادماه امسال در نشست رفع موانع اجرایی ساختمان پلاسکو از آغاز عملیات احداث ساختمان پلاسکو از عید فطر خبر داد و گفت: قرار است این ساختمان در ١٥ طبقه تا عید فطر سال ١٣٩٩ آماده بهره برداری شود.
جمعه(25 خردادماه) عملیات احداث ساختمان جدید پلاسکو کلنگ زنی شد.
پیمان محسنی شهردار منطقه 12 در این باره گفت: تاکنون نقشه های اولیه و تکمیل شده درخصوص فونداسیون و گودبرداری ساختمان پلاسکو به شهرداری ارائه نشده است.
ساختمان تجاری پلاسکو که بیشتر به محل عرضه پوشاک شهره بود در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول تهران قرار داشت و صبح روز پنجشنبه 30 دی ماه سال 1395 دچار آتش سوزی شد و حدود ساعت 11 همان روز به طور کامل فرو ریخت.
از پلاسکو که ساخت آن به سال 1341 بر می گشت به ‌عنوان نخستین آسمان‌خراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می‌شد.
تهرام/7244/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.