به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز جمعه در سخنرانی راهپیمایی روز قدس ورامین افزود: پیروزی های مقاومت در شرایطی به دست آمده که برخی دولت های حاکم در کشورهای اسلامی و عرب که همجوار اسرائیل هستند و صدای ناله کودکان فلسطینی که در آغوش مادران جان می دهند را می شنوند، به خاطر دنیاطلبی و ترس از اسرائیل خود را به فراموشی زدند و در برابر این جنایات سکوت کردند.
وی بیان کرد: عزم عمومی جهان اسلام یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین تا محو کامل رژیم صهیونیستی است تا این مردم بار دیگر به سرزمین اجدادی خود باز گردند.
پوردستان گفت: شواهد نشان از آغاز شمارش معکوس نابودی اسرائیل حتی قبل از وعده 25 ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد.
وی اظهارداشت: وقوع انقلاب اسلامی باعث شد نظم استکبار در دفاع از رژیم اشغالگر قدس بر هم بخورد و وظیفه آن به کشورهای مرتجع عرب سپرده شود تا آنها نقش کمربند حفاظتی رژیم اشغالگر قدس را بازی کنند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: ابتکار امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس باعث شد مردم فلسطین و آرمان قدس که در معرض فراموشی، سازش و از بین رفتن بود به مسأله اصلی جهان اسلام تبدیل شود؛ تأکید بر محوری بودن قدس جان دوباره به ملت های مسلمان داد و انگیزه جوانان فلسطینی را برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی بیشتر کرد.
پوردستان گفت: شکل گیری انصار حزب الله جوان و جنبش های مبارز فلسطینی پژواک تفکر امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس است.
وی با اشاره به شکست های متعدد اسرائیل از مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان بیان کرد: شکست اسرائیل در منطقه باعث شده این رژیم اشغالگر رویاهایی خود را دفن کند و از ترس نفوذ جوانان فلسطینی صدها کیلومتر سیم خاردار و دیوارهای بلند دور باریکه تحت نفوذ خود بکشد.
این فرمانده ارتش گفت: با وجود تمامی حمایت های صورت گرفته از اسرائیل نابودی این رژیم در حال تحقق است که نشانه های آن را می توان در مهاجرت معکوس از اسرائیل به دلیل ناامن شدن تمامی نقاط آن، رشد منفی فرزندآوری در اسرائیل ، شکست مبانی ایدئولوژیک نظیر سرزمین موعود و نژاد برتر که به منظور جمع آوری یهودیان سراسر جهان اعلام شده بود و فساد گسترده مالی و اخلاقی مشاهده کرد.
وی با تقدیر از حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی روز قدس اظهارداشت: شرکت زنان و مردان روزه دار در این راهپیمایی عظیم، حمایت از انتفاضه، آرمان مردم فلسطین و تجدید بیعت با فرمان تاریخی حضرت امام(ره) است.
همه ساله در روز جهانی قدس مسلمانان سراسر جهان با برپایی راهپیمایی‌های گسترده، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می‌دارند.
16 مرداد سال 1358 هجری شمسی، به فرمان حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد.
ورامین در جنوب شرقی تهران واقع است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.