گزارش خبرنگاران ایرنا حاکیست که طیف وسیعی از زائرانی که در حرم حضور دارند را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که به عشق امام قلب ها به حرم آمده اند.
بسیاری از این دانش آموزان و دانشجویان با توجه به گرمای نیمه خردادماه امروز تهران با پوشیدن پیراهن مشکی و همچنین با در دست داشتن تصاویر حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و مدیحه سرایی خودشان را به صحن های مختلف حرم امام(ره) به ویژه صحن آقا مصطفی رسانده اند.
یکی از این دانش آموزان که از منطقه 15 خودش را به مراسم رسانده به خبرنگار ایرنا گفت: اگر چه من چهره امام و ایثارگری هایش را فقط از قاب تلوزیون دیده ام اما آمده ام در این گرمای تهران و با زبان روزه با آرمان های امام تجدید میثاق کنم.
محمد عظیم زاده ادامه داد: با حدود صد نفر از دانش آموزان مدرسه از ساعت 13 ظهر قرار گذاشته ایم و الان که حوالی ساعت 15 است خود را به حرم مطهر رسانده ایم تا در مراسم شرکت کنیم.
یکی دیگر از دانش آموزان که با چتر مشکی خود را به صحن حرم امام(ره) رسانده است به خبرنگار ایرنا گفت: حضور نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی در این مراسم و همچنین راهپیمایی 22 بهمن برای افراد خارج از کشور بسیار شگفت انگیز است چرا که ما در دوران دهه 50 و 60 که امام در حال فداکاری بودند حضور نداشتیم اما از طریق تلویزیون و رسانه ها و همچنین خاطراتی از بزرگان در جریان ایثارگری و رهبری های این مرد فراموش نشدنی قرار گرفتیم.
همچنین بسیاری از شهروندان تهرانی به صورت خانوادگی، فامیلی و محله ای در قالب گروه های 20 تا 50 نفری خود را به حرم مطهر رسانده اند و در حالیکه در های صحن اصلی به دلیل ازدحام بسته شده است در دیگر صحن ها مستقر شده تا مراسم آغاز شود.

** زیارت با پای پیاده
برخی از زائران نیز به دلیل پیاده روی زیاد خودشان را به درمانگاه های صحرایی اطراف حرم رسانده اند و تکنسین های اورژانس و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال معاینه این افراد هستند.
در زمان حاضر خیل عظیم جمعیت به سمت و سوی حرم امام(ره) روان است و تردد خودروها در درب های غربی و جنوبی حرم امام سنگین است.
همچنین نظم و انضباط خاصی در مسیرهای داخلی حرم حکمفرماست و خادمان حرم امام به صورت منظم درجایگاه های تعیین شده حضور دارند و زائران را برای ورود به حرم امام راهنمایی می کنند.
همچنین بسیاری از زائران میانسال و کهنسال به دلیل شدت گرما در فضاهای سبز حرم امام(ره) در حال استراحت هستند تا به محض شروع مراسم خود را به صحن های مختلف برسانند.
غرفه های فرهنگی و مذهبی نیز برای بازدید زائران نیز در اطراف حرم برپا است و مردم از این غرفه ها که بخش های مختلفی ازجمله نقاشی کودکان، رنگ آمیزی و ارائه بسته های فرهنگی مرتبط با شخصیت امام خمینی(ره) را شامل می شود بازدید می کنند.
ورزشکاران و اقوام مختلف نیز با لباس های خاص خود در این مراسم حضور یافته و جلوه خاصی به این مراسم بخشیده اند.
تهرام/ 7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.