به گزارش ایرنا، این سارقان در شیوه جدیدی، ساعت های اولیه شب، منازلی که چراغ آنها خاموش بوده را برای سرقت انتخاب می کردند و پس از شکستن قفل در، طلا و وجه نقد را به سرقت می بردند.
حالا معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری این سارقان خبر داده و اعلام کرده که تاکنون ارزش طلاها، وجه نقد و نیز معادل ارزهای سرقت رفته این منازل بیش از 800 میلیون تومان بوده است.
پیشتر برخی رسانه ها اعلام کرده بودند که اموال تعدادی از خانواده های ارمنی در مجیدیه از شب ژانویه به بعد به سرقت رفته است.
احتمال دارد سرقت ها از منازل شهروندان غیرارمنی هم انجام شده باشد اما دستبرد به چند خانواده ارمنی که در منطقه مجیدیه حضور داشته اند طی روزهای گذشته خبرساز شده بود.
گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ حاکیست: این گروه از سارقان بارها به اتهام سرقت بویژه سرقت منزل دستگیر و روانه زندان شده اند اما هر بار بلافاصله پس از آزادی، سرقت را از سر گرفته اند.
سرهنگ علیرضا داود فرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره توضیح داده است: براساس بررسی های میدانی در پی وقوع چندین فقره سرقت مشابه در منطقه مجیدیه تهران که عمدتا هموطنان ارامنه در آنجا سکونت دارند، کارآگاهان دریافتند سارقان با تخریب در منازل، در ساعت های اولیه شب وارد منازل می شده اند و در سرقت های خود نیز تنها طلا و وجوهات نقد داخل را سرقت کردند.
وی اضافه کرد: اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته منطقه آغاز شد که به دنبال آن کارآگاهان یکی از سارقان حرفه ای به نام 'احمد . غ' ( 27 ساله ) را شناسایی کردند.
داود فر افزود: این متهم که چندنوبت سابقه بازداشت و زندان دارد، آخرین نوبت 6 سال دوران محکومیت را طی کرده که بتازگی از زندان آزاد شده و دوباره سرقت های منزل را از سر گرفته است .
وی گفت: با شناسایی دقیق 'احمد غ' به عنوان یکی از سارقین ، دستگیری این متهم حرفه ای در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پس از شناسایی مخفیگاهش در حاشیه جنوبی شهر تهران ، در مورخه 31/02/1397 در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از این محل مقادیری از اموال مسروقه کشف شد .
این فرمانده پلیس افزود: متهم بازداشت شده پس از ارائه دلایل و قرائن غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان، بناچار به ایجاد گروهی از سارقان به سرگردگی خود و انجام سرقت های متعدد در مناطق شرق تهران بویژه در مجیدیه اعتراف کرد.
داود فرد گفت: 'احمد' که اعتیاد شدیدی به هروئین و شیشه دارد در اعترافات ضمن معرفی سه همدست دیگر اعلام کرد که در ساعت های اولیه شب و زمانی که چراغ خانه ای روشن نمی شد اقدام به شناسایی محل های سرقت خود می کردند و در ادامه با اطمینان از غیبت صاحبخانه به شیوه تخریب و توپی زنی وارد منازل می شد ند و سرقت های خود را انجام می دادند.
وی اضافه کرد: با شناسایی سه عضو دیگر این گروه حرفه ای و سابقه دار، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی طی چند مرحله اقدام برای دستگیری دیگر اعضا را آغاز کردند که در ادامه تحقیق و بررسی پرونده های مشابه تعدادی از محل های سرقت شناسایی و مالباختگان به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره ارزش مالی این پرونده نیز گفت: پس از بررسی اظهارات مالباختگان، تاکنون ارزش مالی این پرونده به بیش از 800 میلیون تومان رسیده است و تحقیق از متهمان برای شناسایی دیگر محل های سرقت ادامه دارد.
به گفته وی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی دادسرای ویژه سرقت در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.
تهرام/ 6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.