امیدقمی روز سه شنبه در دومین جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان دماوند که با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهارکرد: پیشنهاد اجرای دیواره صخره نوردی، پیست 5 هزار نفری، جانمایی زمین و محل احداث استادیوم فوتبال از موضوعاتی بود که در نخستین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به تهیه و تصویب سند توسعه ورزش شهرستان دماوند برای نخستین بار، گفت: با تحقق این مهم تا سال 1400 تمامی برنامه های این نهاد حول محور 2 بخش ورزش و جوانان اجرا می شود و ورزش های همگانی، قهرمانی و تربیتی از شاخص های این سند است.
قمی بابیان برنامه های ستاد اوقات فراغت این نهاد، بیان کرد: گروه سنی15 تا 29 سال تحت پوشش اداره ورزش و جوانان در این ستاد است که موضوعاتی همچون ازدواج و خانواده، مشارکت اجتماعی، هویت، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی، اشتغال، فضای مجازی و .. پیگیری و اجرایی می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 1500 نفر از جوانان شهرستان در مسابقات جام رمضان 5 شهر شهرستان حضور دارند و در نظر داریم جام قهرمان قهرمانان را نیز برگزار و بهترین نفرات را به مسابقات استانی اعزام کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند عنوان کرد: برای نخستین بار 4 خانه ورزش روستایی را افتتاح و 4 مکان دیگر را نیز تجهیز شده و آماده بهره برداری است و تا پایان سال نیز به 20 پایگاه ورزش روستایی و 23 پایگاه اوقات فراغت را در هیئت ها و مکان های ورزشی توسعه خواهیم داد.
وی افزود: در بحث سرانه ورزشی یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم مشکلات مربوط به 2 سالن ورزشی مجموعه توحید و قدس جیلارد است که اختلافاتی بین آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان وجود دارد.

** نظم و انضباط مدیریتی یکی از شروط تحقق برنامه هاست
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه فلسفه تشکیل شورای ورزش و جوانان را تقویت این بخش و پیگیری مصوبات آن توسط نهادهای مربوطه دانست و گفت: بسیاری از امورات در شهرستان در حال انجام است، اما منظم نیست و نبود نظم تنها موضوعی است که در شهرستان ما را رنج می دهد.
صفری در خصوص مشکلات مجموعه ورزشی توحید گفت: این مهم طی برنامه ای با مدیرکل امور مالیاتی در حال پیگیری است.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند دراین جلسه با بیان اینکه توجه به بحث ورزش و جوان ضروری است، اظهار کرد: ازدواج و اشتغال، طلاق و اعتیاد، احداث خانه جوان و ... از جمله موضوعاتی است که نیاز به بررسی و پیگیری لازم دارد و یک ضرورت در منطقه است.
وی در خصوص اوقات فراغت در تابستان اضافه کرد: در تابستان جوانان هم به ورزش و علم آموزی، هم مهارت و هم تفریح نیاز دارند که لازم است سطح مهارت جوانان را بالا ببریم تا کمتر شاهد مسئله بزه و آسیب های اجتماعی باشیم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.