به گزارش ایرنا، حسن خلیل آبادی روز یکشنبه در جلسه شصت و ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفم که بار دیگر مجبورم نام چشمه علی شهرری (همان چشمه سورنای باستانی ری) را در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش عنوان کنم، افزود: در 22 اسفند از همین تریبون و در صفحه‌ نمایش آخرین تصاویر آن فاجعه‌ای که مترو بر سر چشمه‌علی آورده بود را به نمایش گذاشتم.
وی ادامه داد: نسبت به خشک شدن چند روزه‌اش، اقدامات ضد محیط ‌زیست و ضد میراث فرهنگی اعتراض کرده و خواستار یافتن راه‌کاری از سوی شرکت مترو تهران شدم.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، دولت‌ها موظفند در طراحی هر پروژه‌ای پیوست‌های آنها را رعایت کنند که در کشور ما گویا اصلا این پیوست‌ها مطرح نیست.
وی افزود: شرکت مترو تهران ضمن پیگیری های هیات رئیسه، تذکر اینجانب در این مورد را بی پاسخ گذاشت و تکرار می کنم که شکوه و جاذبه فاخرترین اثر تاریخی شهرری که جزو مقاصد اولیه گردشگران وارد شده به ری و تهران است اکنون خدشه دار شده است.
خلیل آبادی تصریح کرد: شب گذشته در مسیر خانه به چشمه‌علی، این اثر چند هزار ساله که اکنون آیینه دق شده را از نزدیک مشاهده کرده و متاسفانه به جای آب، موش‌ها در کف مظهر و استخر چشمه‌علی جولان می دادند.
وی افزود: با علم به اینکه از ضرورت اقدامات شرکت مترو تهران در راستای گسترش حمل و نقل ریلی در شهر آگاهم، اما همانقدر معتقدم که حتما راهی برای حفظ آثار تاریخی، مناظر طبیعی و توسعه مترو وجود دارد.
به گفته خلیل آبادی، صنعت کشاورزی زمین های پایین دست در قلعه گبری از دست رفته است، مجددا متذکر می‌شوم خشک شدن چشمه‌علی به دلیل عبور تونل خط 6 مترو و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.
وی خطاب به هیات رییسه شورا گفت: به جهت رعایت شان شورا در راستای حمایت از حقوق مردم، به بی‌پاسخ ماندن برخی از تذکرات اعضای شورا سیاست جدیدی اتخاذ کند.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.