وحید انصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شمال غرب تهران در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی، ملاتی و گابیونی و با حجم حدود 9 هزار و 500 مترمکعب به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری یکی از راهکارهای اساسی و علمی برای برون رفت از بحران کاهش سطح آب های زیرزمینی است که از این رو ضرورت ایجاب می کند تا عملیات آبخیزداری و آبخوانداری جدی گرفته شود تا با مشکل آب مواجه نشویم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران اقدامات آبخیزداری را اقداماتی زیر بنائی برای توسعه کشور دانست و به برخی مزایای اجرای این فعالیت های اشاره و افزود: کاهش فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل سیلاب و هرزآب ها و تغذیه سفره های آب زیر زمینی را می توان به عنوان برخی مزایای فعالیت های آبخیزداری نام برد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه های آبخیز شهر تهران شامل حوزه های آبخیز کن، وردیج و واریش، فرحزاد، حصارک، قصر فیروزه، سرخه حصار، تلو، دانشگاه امام حسین (ع)، سوهانک و خجیر غربی است که طرح جامع کاهش خطرات سیلاب این حوزه های آبخیز تهیه شده است که در صورت تأمین اعتبار، مطالعه و اجرا انجام خواهد شد.
انصاری تأکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و بارش های یکباره، سیلاب تهدیدی جدی برای شهر تهران به شمار می آید که از مسئولان و دست اندرکاران درخواست می شود با توجه به این مهم اعتبارات لازم را در این خصوص تخصیص دهند تا طرح جامع کاهش خطرات سیلاب حوزه های آبخیز شهری تهران به مرحله اجرا در آید.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.