به گزارش ایرنا علی اعطا روز یکشنبه پس از جلسه علنی شورای شهر تهران، با اشاره به بررسی نهایی لایحه مجوز واگذاری حق بهره برداری از قطعه زمین به منظور احداث موزه آثار نقاشی خانم ایران درودی گفت: این لایحه پیش از این به کمیسیون های نظارت و حقوقی و فرهنگی و اجتماعی اختصاص داشت که نظر این دو کمیسیون مورد بررسی و تصویب اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه املاک شهرداری تهران مشمول قانون مالک و مستاجر نمی شود ولی از آنجا که اجازه ساخت اعیان داده می شود ضروری است که نسبت به عدم واگذاری مجوز سرقفلی و حق کسب و پیشه در قرار داد تاکید شود.
وی با بیان اینکه باید در متن قرارداد مباشرت موسسه در موضوع فرهنگی قید شود، عنوان کرد: همچنین قید شود که از زمین واگذار شده صرفا برای موزه ایران دخت درودی استفاده شود و هیچ کاربری دیگری در آن ایجاد نشود و اگر چنین اتفاقی رخ داد ادامه قرار متوقف شود.
اعطا گفت: آخرین نکته ای که مورد تاکید قرار دارد این است که در صورت انحلال موزه، مالکیت اعیان بدون هیچ گونه وجهی به شهرداری تعلق گیرد و در نهایت با این لایحه موافقت شد چرا که زمین در نظر گرفته شده مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هیچ مشکلی برای این واگذاری ندارد.
بر این اساس قطعه زمینی در محل شهرداری منطقه 6 به ایجاد این موزه اختصاص خواهد یافت.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.