هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مسائل پیرامون خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: معتقدم برجام یکی از توفیقات نظام جمهوری اسلامی بود، چرا که تمام دنیا قبل از دولت یازدهم علیه ما متحد شده بودند.
وی ادامه داد: حتی این اتحاد نیز منجر شده بود تا کشورمان در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار بگیرد و شورای امنیت چندین قطعنامه علیه ایران در این خصوص صادر کند.
وی با بیان اینکه با استقرار دولت یازدهم و کار شبانه روزی تیم سیاست خارجی کشورمان اتفاقات خوبی در این زمینه حاصل شد گفت: با اعتماد سازی در حوزه بین الملل توانستیم، قطع نامه هایی که امریکا، اسرائیل آنها را به تصویب رسانده بودند را خنثی کرده و کشورمان را از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج کنیم.
جمالی پورخاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همیشه امریکایی ها به عنوان یک کشور با منافع انقلاب اسلامی دشمنی داشته است.
فرماندار ری اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن ترامپ، امریکا تنها کشوری بود که از همان اوایل در موضوع توافق برجام خیلی میل و رغبتی مانند دیگر کشور های اروپایی و دنیا نداشت و به اجبار به خاطر وحدت و پیمان جهانی به آن تن داده بود.
جمالی پور با بیان اینکه با روی کار آمدن ترامپ ماهیت آنها مشخص شد افزود: ازشب گذشته شاهد بودیم که بعد از خروج آمریکا از برجام، رئیس سیاست خارجی اروپا، رئیس جمهور فرانسه، چین، روسیه و سایر کشورهای اروپایی صحبت هایی از ادامه همکاری و پابرجا بودن توافق برجام دادند.
جمالی پور تصریح کرد: معتقدم ایران با دنیا مشکل خاصی نداشته و با برجام موجود نیز به اهداف لازم خود خواهیم رسید و به نوعی با حضور و یا نبودن آمریکا تاثیری در آن به وجود نمی آید.
وی افزود: کشورهای مختلف سازمان ملل، شورای امنیت و آژانس هسته ای معتقدند که ایران در برجام به تعهداتش پایبند و وفادار بوده است و آنچه در برجام مورد توافق قرار گرفته توسط کشورمان انجام شد، ولی امریکایی با سنگ اندازی و خلاف توافق عمل به آن نقص کردند.
جمالی پور اضافه کرد: برجام بزرگترین فرصت برای جمهوری اسلامی است و امیدوارم با رایزنی تیم سیاست گذاری خارجی جمهوری اسلامی نیز یکبار دیگر نقشه های امریکا، رژیم صهیونستی و دشمنان نقش بر آب شده و بتوانیم مجددا با اعتماد سازی میان سایر کشورها حقانیت خود را ثابت کنیم.
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.