به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه در محل مصلی الغدیر خرم آباد افزود: خروج آمریکا از برجام برای ما قابل پیش بینی بود و امر مهمی تلقی نمی شود.
وی خروج آمریکا از برجام را یک نعمت و دستاورد بزرگ دانست و بیان کرد: این تصمیم ترامپ،منطق حکیمانه و پیش بینی دقیق مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد آمریکا را به دنیا اثبات کرد.
خطیب جمعه خرم آباد ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی پیش از این فرموده بودند به این مذاکرات خوش بین نیستند چرا که آمریکا به عهد و پیمان خود پایبند نیست.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر توجه ویژه به سخنان رهبری در مقاطع مختلف اظهار داشت: سیاست های دور اندیشانه و بینش الهی رهبر معظم انقلاب به صورت عملی برای جهانیان ثابت شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برجام سودی برای جمهوری اسلامی نداشته با خروج آمریکا از آن احساس ضرر نمی کنیم چرا که در این مدت نه تنها تحریم های ظالمانه برداشته نشد بلکه افزایش یافت.
وی با بیان اینکه مردم و نظام جمهوری اسلامی به برجام دلبسته نبودند گفت: به تعبیر رییس جمهوری یک موجود مزاحم از سر راه ما برداشته شده و امروز روز بزرگی برای ملت ایران است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر فرمایشات رهبری مبنی بر عدم چشم امید و دلبستگی به بیگانگان افزود: باید این باور نهادینه شود که آمریکا قابل اعتماد نیست و پیشرفت کشور تنها با اعتماد و تکیه بر جوانان وسیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
آیت الله میرعمادی خودباوری را از باورهای انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: با حمایت از کالای ایرانی می توان بر مشکلات غلبه و استقلال کشور را حفظ کرد.
وی ادامه داد: اعتماد به اروپایی ها بدون تضمین قطعی و محکم، تکرار اشتباه اعتماد به آمریکا است از این رو به آنها زمان داده شده برای حفظ منافع جمهوری اسلامی در برجام، تضمین قاطعانه ارائه دهند.
وی گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، اروپایی ها نیز به دلیل اینکه برای منافع خود دنباله رو آمریکا هستند، هرگز در برابر فشار این کشور طاقت نمی آورند و قابل اعتماد نیستند.
وی با بیان اینکه امروز مردم جمهوری اسلامی سخنان وقیحانه و پست ترامپ را پاسخ می دهند، تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا ایران را تهدید کرده در صورت ادامه فعالیت هسته ای عواقب بدی منتظر جمهوری اسلامی است در حالیکه باید به گذشته نگاه کند و بداند آمریکا بارها در مقابل جمهوری اسلامی زمین خورده است.
خطیب جمعه خرم آباد افزود: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند در دنیا نقش آفرینی می کند و در کشورهای خلیج فارس، یمن، لبنان، سوریه و عراق لشکر دارد.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: از نقش جمهوری اسلامی در منطقه همین بس که آل سعود و آمریکا تمام همت خود را بکار گرفتند حزب الله لبنان در انتخابات پارلمان رای نیاورد اما 67 کرسی را در اختیار گرفت.
وی با طرح پرسش مبنی بر چرایی خروج آمریکا از برجام گفت: تمام دسیسه های دشمن شکست خورده و اعلام کردند در حالیکه برجام را برای جلوگیری از نفوذ و قدرت ایران می پذیرند اما اقتدار جمهوری اسلامی روز به روز افزایش یافت و از این رو نقشه کهنه خود مبنی بر تحریم های اقتصادی را اجرا کردند.
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: آمریکا قصد دارد با شدت تحریم ها و فشار اقتصادی دودستگی و تفرقه میان مردم ایران ایجاد کند چراکه متوجه شده فشارهای سیاسی و بین المللی تاثیرگذار نیست.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: آمریکا به ایجاد اختلاف درون نظام دل بسته و قصد دارد نارضایتی عمومی در کشور ایجاد کند اما باید بداند مردم ایران منسجم و یکپارچه در برابر این زورگوییها و فشارهای اقتصادی ایستادگی می کنند.
وی همچنین راه نجات کشور و علبه بر تمام مشکلات را پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبری، اتحاد و انسجام و روی اوردن به اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی کرامت انسانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز لغو امیتاز تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: با فتوای یک مرجع تقلید، دست استعمارگران از کشور کوتاه شد و امروز نیز مرجعیت و روحانیت بیدار در عراق، لبنان و ایران اسلامی با نقش آفرینی خود موجب تداوم این راه شده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: متاسفانه اغلب مساجد خرم آباد شبهای ماه مبارک بسته می شود در حالیکه باید این ایام در مساجد اجتماعات مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برگزار و از ظرفیت مساجد برای تعلیم و تربیت و آموزش استفاده شود.
به گزارش ایرنا، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به همراه مسئولان استان و شهرستان، علیه اهانت ترامپ به ملت و نظام جمهوری اسلامی راهپیمایی کرده و سخنان وی در خصوص کشور و مردم ایران را محکوم کردند.
راهپیمایان با سردادن شعارهای مختلف، حمایت و انسجام خود از نظام جمهوری اسلامی را اعلام نمودند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.