به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده روز شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ استان تهران در شهرری گفت: امروزه با گسترش ماهواره، اینترنت و جریان آزاد اطلاعات دیگر نمی توان به روش های سنتی تبلیغ مانند منبر و محراب بسنده کرد.
وی تصریح کرد: باید درکنار فضای سنتی از فضای مجازی نیز در امر تبلیغ بهره برداری کرد.
وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از انواع روش ها و تکنولوژی ها به دنبال صلب اعتماد و از بین بردن امید مردم نسبت به نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: روحانیون در طول ماه مبارک رمضان باید با استفاده از ظرفیت عظیم منبر و فضای مجازی، روح امید و نشاط را در میان مردم زنده کنند.
نوری زاده مبلغان را جهادگران فرهنگی جامعه دانست و ادامه داد: مبلغین و مبلغات موظف هستند در کنار استفاده از فضای سنتی از روش های تاثیر گذار مجازی نیز برای اقناع مردم به ویژه جوانان استفاده کنند.
وی تاکید کرد: روحانیون و مبلغین دین در ایام ماه مبارک با آمادگی و مطالعه گسترده در بین مردم حضور یابند و محور سخنرانی ها خود را توجه به بنیان خانواده، مشکلات جوانان، بیان احکام، بهره گیری از منبر در جهت کاهش معظلات اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق قرار دهند.
نوری زاده آموزش عمومی قرآن و برگزاری برنامه های تفسیر را از مهمترین برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: روحانیون در سخنرانی های خود باید به مباحث امر به معروف و نهی از منکر، پرهیز از روزه خواری در انزار عمومی، اهمیت نماز جماعت و برخورد با انحرافات و خرافات در میان مردم را مورد توجه قرار دهند.
نوری زاده فاصله گرفتن روحانیون از جامعه را بزرگترین خطر برای نظام اسلامی دانست و یادآور شد: مبلغان دین برای اینکه مورد استقبال مردم قرار گیرد و حرف تازه ای برای آنان داشته باشند باید در میان مردم زندگی کنند و با زبان آنان سخن بگویند.
وی ایجاد نظام اسلامی و ترویج دین الهی را بزرگترین آرزوی اولیای خدا در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: روحانیون باید فضای ایجاد شده توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را قدر بدانند و از آن به بهترین وجه در راه توسعه دین الهی بهره برداری نمایند.
به گزارش ایرنا، همایش طلایه داران تبلیغ استان تهران ویژه ماه مبارک رمضان امروز شنبه با حضور حجت الاسلام نوری زاده مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رییس دادگاه های انقلاب اسلامی، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران، احمد کاهه مدیر کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا و 400 نفر ازائمه جماعات دستگاه های دولتی، مبلغین، مبلغات و روحانیون مستقر و طرح هجرت در شهرستان ری برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.