به گزارش ایرنا ، هادی تمهیدی روز دوشنبه در همایش شوراهای اسلامی ، شهرداران و دهیاران پاکدشت که با حضور «محمد حسین مقیمی» استاندار تهران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: پاکدشت ، نزدیک ترین شهرستان شرق استان به پایتخت است که به دلیل قرار گرفت در مسیر امام رضا (ع) از ظرفیت های ویژه ای در توسعه برخوردار است.
وی افزود : جمعیت 350 هزار نفری به همراه یکصد هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز باعث شده تا پاکدشت از جمعیت زیادی برخودار باشد که این افراد در سه شهر و 32 روستای شهرستان زندگی می کنند.
تمهیدی تصریح کرد: پاکدشت با داشتن سه شهرک صنعتی و بیش از 3 هزار و 200 واحد تولیدی ، یکی از شهرستان های مولد و پویای استان تهران محسوب می شود که با توجه دولت یازدهم و دوازدهم به این شهرستان به ویژه مناطق روستایی داشته است ، شاهد پیشرفت های چشمگیری در خدمت رسانی به مناطق روستایی بوده ایم و این امر باعث شده تا از نرخ مهاجرت روستائیان به شهر کاسته شود.
فرماندار پاکدشت بیان کرد: اختصاص یکصد میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان پاکدشت باعث شده تا بسیاری از مشکلات این مناطق برطرف شده و امروز مناطق روستایی پاکدشت از امکاناتی در حد مناطق شهری برخوردار شوند.
امام جمعه پاکدشت نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش های اعضای شورای اسلامی در رفع مشکلات مردم گفت : شوراهای اسلامی که از بطن مردم انتخاب شده ، تلاش های بسیاری در رفع مشکلات مردم انجام می دهند که با برخی از گلایه های مردمی مواجهند و باید با سعی و تلاش بیشتر پاسخ مناسبی به خواسته های مردم بدهند.
حجت الاسلام حسن لزمی افزود : یکی از مشکلات عمده شهرستان پاکدشت ، عدم تکمیل کمربندی است و این امر باعث به وجود آمده گره های کور ترافیکی و مختل شدن زندگی عادی مردم شده است.
وی تصریح کرد: تنها 11 کیلومتری این مسیر 30 کیلومتری تکمیل شده و امکان جذب 5 میلیارد تومان بودجه از سوی استانداری تهران وجود داشت که عدم همکاری مسئولان استانی ، این مهم را محقق نکرد.
وی بیان کرد: در استان های مجاور ، یک پروژه عظیم ظرف مدت 6 ماه به اتمام می رسد ولی پروژه کمربندی پاکدشت سالیان سال بر روی زمین مانده است.
وی از استان تهران خواست تا با توجه ویژه به پاکدشت ، مشکلات این منطقه را به حداقل برساند.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر امام رضا(ع) واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.