به گزارش ایرنا، میرزایی روز یکشنبه در شصتمین جلسه علنی شورای شهر با ارائه و تشریح برنامه خود برای مدیریت شهر تهران افزود: آنچه امروز می گویم یک رویکرد و بازشناسی از آن چیزی است که در هشت ماه گذشته تجربه کردیم.
وی اظهار داشت: تهران، مرکز بزرگ فرصت های ملی است به نحوی که اگر طرحی در این کلانشهر قابلیت اجرا نداشته باشد، در هیچ یک از شهرهای کشور نیز اجرایی نخواهد شد.
میرزایی با بیان اینکه تهران امروز با چند مشکل از جمله ناپایداری اجتماعی، فقر و بی تفاوتی و نبود انسجام اجتماعی روبرو است، افزود: 86 درصد شهروندان تهرانی، تبعیض و نابرابری بین گروه های مختلف، مناطق و محلات را از جمله مشکلات اصلی شهر می دانند.
نامزد تصدی پست شهرداری تهران، تاب آوری پایین و ناپایداری کالبدی و حوادث پیش بینی نشده را از دیگر مشکلات پایتخت عنوان کرد و گفت: خطر مرگ و میر ناشی از وقوع زلزله هشداری برای تهران است زیرا تهران یکی از پنج شهر خطر خیز دنیا محسوب می شود.
وی با بیان اینکه 300 ساختمان شبیه پلاسکو در شهر تهران وجود دارد، اظهار داشت: حدود 53 درصد بافت مسکونی معادل 150 هکتار بافت شهری تهران ناپایدار است که یک سوم جمعیت شهر نیز در این منطقه ساکن هستند.
میرزایی با اشاره نتایج حاصل از نظرسنجی های انجام شده، گفت: 93 درصد شهروندان تهرانی ، آلودگی زیست محیطی و ترافیک را مهمترین مشکل شهر می دانند.
به گفته این نامزد شهرداری تهران، حدود 55 دقیقه از وقت شهروندان تهرانی روزانه در ترافیک معابر شهر تلف می شود.
وی اظهار داشت: منابع مالی شهرداری تهران برای اداره شهر در سال 1368 فروش تراکم بوده ‌و امروز نیز با گذشته سه دهه این رویه همچنان ادامه دارد.
میرزایی، وضعیت مالی شهرداری را ناپایدار، سنتی و مبتنی بر تخلفات ساخت و ساز دانست و گفت: تنها سه درصد منابع مالی از طریق مالیات تامین می شود و 80 درصد درآمدهای شهر بر مبنای تخلف ساخت و ساز است.
وی با بیان اینکه سهم دولت در تامین منابع مالی شهر تهران صفر است، گفت: این در حالی است که سهم دولت در تامین منابع مالی دیگر شهرهای کشور 20 تا 30 درصد است.
میرزایی تصریح کرد: 87 هزار میلیارد تومان تعهدات شهرداری تهران به پیمانکاران و بخش خصوصی برای اتمام پروژه های ناتمام است که برای پرداخت آن در یک دوره 3 ساله با توجه به نرخ تورم، به رقمی معادل 130هزار میلیارد تومان نیاز است.
نامزد تصدی پست شهرداری تهران افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران حدود 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
میرزایی گفت: اعتبار موردنیاز برای ایجاد حمل و نقل روان و رفع آلودگی هوا در شهر تهران طی یک دوره 5 ساله حدود 200 هزار میلیارد تومان است که معادل 15 برابر بودجه سالانه شهرداری است.
وی افزود: نظام مالی کج کارکرد و شهر فروشی، بسیاری از بنیان های شهری را ویران کرده و تهران را به شهری بی خاطره و بدون آرمان تبدیل کرده است.
به گفته میرزایی، ارزش از نظر مدیریت شهری فروش شهر و ارزش از نظر مردم افزایش کیفیت زندگی است و نتیجه این تعارض، بی اعتمادی بین مردم و مدیریت شهری است.
نامزد پست شهرداری تهران افزود: 5 هزار کافی شاپ در شهر تهران وجود دارد که اقتصاد خوبی هم دارند اما شهرداری با داشتن 35 فرهنگسرا، اقتصاد فرهنگی را نادیده گرفته است.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفت نفر شامل سید محمدعلی افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی و حجت الله میرزایی را به عنوان گزینه های اصلی برای تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند.
درهمین ارتباط، محمد ابراهیم انصاری لاری روز گذشته در نامه ای به رییس شورای اسلامی شهر تهران، انصراف خود از نامزدی شهرداری را اعلام کرد که برهمین اساس تعداد نامزدهای شهرداری تهران به 6 نفر کاهش یافت.
قرار است اعضای شورای شهر با بررسی برنامه نامزدهای موردنظر برای مدیریت شهر، 2 نفر را به عنوان گزینه اصلی انتخاب و با انجام رای گیری میان این 2 نفر ، شهردار جدید تهران را انتخاب کنند.
تهرام/7244//9343*1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.