معصومه پرند وار روز شنبه در همایش شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان دماوند که با حضور مسئولان شهرستان در روستای اوچونک از توابع شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به جایگاه شورا و نقش مهم آن در نظارت و تصمیم گیری، اظهار کرد: مهم ترین امری که موجب عدم توسعه و پیشرفت یک روستا در حوزه سکونت، اشتغال و تولید می شود بی توجهی به منزلت روستاییان است.
وی رفع مشکلات شهر را منوط به مرتفع شدن مشکلات در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: روستاها پتانسیل و قابلیت تولید و اشتغال را دارند که می توان با ارائه خدمات به اینگونه مناطق، عمده مشکلات اشتغال را مرتفع ساخت.
پرند وار خاطرنشان کرد: اکثر روستاهای استان تهران با مشکلاتی از قبیل گاز رسانی و آب مواجه هستند و اگر توسعه ای صورت گرفته به برکت اعتبارات از محل ارزش افزوده بوده که موجب توسعه پایدار در روستاها می شود.
وی با تاکید بر اهمیت بحث ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها و شوراها بیان کرد: باید اعتبارات را به سمت و سویی برد که درآمد پایدار برای دهیاری و شوراهای اسلامی روستاها فراهم شود تا در صورت نبود اعتبارات ارزش افزوده و دیگر اعتبارات، مشکلی در ارائه خدمات وجود نداشته باشد.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت: روستاهای استان تهران روستاشهر هستند که لازم است از ظرفیت این مناطق استفاده کرد؛ پروژه ها باید به صورتی باشد که عام المنفعه بوده و در بحث گاز و آب شرب و خدمات آی تی تا پایان سال تغییرات محسوس را شاهد باشیم.
پرند وار بیان کرد: ما قصد داریم دهیاری و شوراها را به لحاظ چارت سازمانی در امور اداری و مالی بر اساس ضوابط ساماندهی کنیم و سعی می کنیم خلأ های قانونی را با توجه به بخش نامه ها و دستورالعمل ها پوشش دهیم .
وی در خصوص برنامه های مد نظر در این حوزه طی سال جاری اظهار کرد: نظم در مدیریت روستاها، توجه به مبحث زیرساخت ها به عنوان یکی از شاخصه های توسعه روستایی، اشتغال زایی که در کمیته مشترک برنامه ریزی استان نیز مد نظر قرار گرفت، مقاوم سازی، مدیریت منابع آبی و محیط زیست از جمله موضوعات کلانی است که در همه روستا مدنظر بوده و با توجه به خواسته های آن منطقه اجرا می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: یک هزار و 36 روستا در سطح استان تهران وجود دارد که 442 روستا دارای دهیاری و 302 روستا فاقد دهیاری هستند و 33 بخش و 68 دهستان داریم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.