به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران با بیان اینکه استان تهران با 11 و نیم درصد بیکاری مواجه است خواستار تلاش جدی و موثر مدیران برای کاهش آمار بیکاری استان تهران شد.
وی با بیان اینکه مدیران استان تهران باید در زمینه ایجاد شغل جدیت داشته باشند افزود: مشکل بیکاری یک چالش جدی است که باید برای رفع آن تلاش جهادی کرد و سیاست دولت دوازدهم نیز اقدام جدی در این زمینه است.
مقیمی با اشاره به اینکه طرح اشتغال روستایی و کارورزی اقدام مثبتی در زمینه افزایش شغل برای جوانان است افزود: دولت با ارائه وام با سود 6 درصد به صورت جدی وارد عمل شده است و کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست.
وی مشکلات جدی از جمله آسیب های اجتماعی را ناشی از بیکاری دانست و ادامه داد: مدیران کم کار در این زمینه متخلف هستند و با آنان برخورد می شود حتی اگر بنده به عنوان استاندار نیز کوتاهی کنم گزارش آن را به وزیر کشور می دهم.
مقیمی رفع مشکلات تهران در زمینه های آموزشی، ورزشی و بهداشتی و درمانی را خواستار شد و ادامه داد: استان تهران در زمینه بهداشت و درمان با کمبودهای جدی مواجه است و مدیران باید در کنار وزارت بهداشت و درمان برای حل این مشکل اقدام کنند و ظرفیت خیرین نیز به کار گرفته شود.
وی مقوله سلامت را گره خورده با جامعه دانست و ادامه داد: اگر محصولات مناسب کشاورزی و ارگانیک تولید شود شاهد کاهش بیماری های ناشی از محصولات غذایی خواهیم بود.
مقیمی مشکل پسماندهای شهر تهران را جدی دانست و بر تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و افزود: شهرداری با همکاری فرمانداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی تکلیف پسماندها مخصوصا پسماندهای بیمارستانی را مشخص کرده و آن را در جلسه ای تا 15 روز آینده تعیین تکیلف کند.
مقیمی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از پسماند در شهر تهران، مسوولین شهرداری تهران را مکلف به تعیین تکلیف این موضوع کرد و ادامه داد: شهرداری تهران با همکاری فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی طی جلسه ای مشترک که طی ١٥ روز آینده برگزار می شود وضعیت پسماند بیمارستانی را باید تعیین تکلیف کند.
وی از معوق ماندن طرح تفکیک زباله از مبدا در سالهای گذشته انتقاد کرد و افزود: شهرداری با کمک گرفتن از رسانه ها مخصوصا رسانه ملی این فرهنگ را نهادینه کرده و ظرف 6 ماه آینده مشکل پسماند را رفع کند.
تهرام/6139/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.