به گزارش ایرنا، سیدتقی نوربخش روز چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق جامعه کارگری با آرمان های امام راحل با بیان اینکه هم اکنون سازمان تامین اجتماعی 5 میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش دارد، افزود: مسکن اجتماعی در بافت های فرسوده شهری ساخته خواهد شد و اولویت واگذاری آن برای افراد مستمری بگیر و بیمه شدگان تامین اجتماعی خواهد بود.
وی با بیان اینکه حقوق مستمری بگیران در سال 97 تا ١٩،٥درصد افزایش می یابد، عنوان کرد: برای افراد مستمری بگیر با حداقل حقوق، بالاترین درصد افزایش دریافتی در نظر گرفته شده است.
نوربخش با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته 110 درصد بر حقوق مستمری بگیران افزوده شده است، ادامه داد: برای سایر سطوح مستمری بگیران طبق ماده ٩٦ قانون تامین اجتماعی باید هیات وزیران تصمیم بگیرد.

** 2 بیمارستان 1000 تخت خوابی در تهران احداث می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در ادامه گفت: بیمارستان فیاض بخش با ظرفیت 600 تخت خواب و بیمارستان هدایت با ظرفیت 400 تخت خواب در سال 97 در تهران به بهره برداری خواهد رسید.
سید تقی نوربخش یادآور شد: کلنگ بیمارستان یک هزار تخت خوابی میلاد 2 در جنوب تهران برای بهره مندی ساکنان استان های جنوبی کشور به زودی بر زمین زده خواهد شد تا افراد تحت پوشش تامین اجتماعی از خدمات درمانی مطلوب تری بهره مند شوند.
وی گفت: بسته حمایتی از ابتدای امسال برای حمایت از کارفرمایان و کسب و کار تصویب شده است که در این بسته بخشودگی جرائم را پیش بینی کرده ایم که این موضوع تقدیم هیات وزیران شده و امیدواریم چهارشنبه هفته جاری تصویب شود.
وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با حداکثر ابزاری که دارد حمایت از تولید داخلی خواهد داشت و این اقدام در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی است تا بتوانیم برای رونق کسب و کار نیز تلاش هایی انجام دهیم.
به گزارش ایرنا، مراسم تجدید میثاق جامعه کارگری با آرمان های والای امام راحل امروز چهارشنبه به مناسبت روز کار و کارگر با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی، محجوب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، صادقی فر سرپرست صندوق بازنشستگی کشور، مشیریان معاون روابط کار و جمعی از کارگران در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
11 اردیبهشت ماه روزجهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.