سید جواد حسینی یکشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: پارسال برای جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر 23 طرح توسط 23 تشکل غیردولتی در خراسان رضوی اجرا شد که دستاوردهای مطلوبی به همراه داشت بطوری که شیوع مصرف مواد مخدر 1.2 درصد کاهش یافت.
وی ادامه داد: همچنین پارسال 100 طرح با هزینه 50 میلیارد ریال از محل 'طرح ملی مهار کاهشهای آسیب های اجتماعی' در خراسان رضوی اجرا شد. امسال برای این طرح در کل کشور دو هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که باید تلاش کرد با ارائه پروژه های مناسب سهم بیشتری از این اعتبارات به خراسان رضوی اختصاص یابد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال 65 روستا در این استان عاری از اعتیاد شناسایی شد و همچنین هزار و 200 زن توانمند و صاحب نظر در مجامع مشورتی زنان استان سازماندهی شدند و مجمع مشورتی جوانان در 12 شهرستان ایجاد شد. در هفته جوان امسال این مجمع در همه شهرستانها تشکیل می شود.
وی در ادامه مصوبات خراسان رضوی را برای کاربردی کردن راهبردهای هفتگانه توسعه خراسان رضوی در سال 1397 تشریح و بیان کرد: این راهبردها شامل حفظ و ارتقا امنیت پایدار و همه جانبه، کاهش و مهار آسیبهای اجتماعی، توسعه نظام مند مشارکتهای مردمی، ارتقا فعالیتهای فرهنگی با تاکید بر فرهنگ رضوی، ارتقا خدمات دستگاهها و تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی، ارتقا سلامت در همه ابعاد، رونق بخشی به تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی هستند.
حسینی افزود: همه این راهبردها به عنوان مصوبات شورای اداری خراسان رضوی به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شوند و دستگاهها ملزم به اجرای آنها هستند.

*سپاه ظرفیتی برآمده از انقلاب و خون شهدا
فرمانده سپاه استانی امام رضا(ع) نیز در این نشست ضمن گرامیداشت روز پاسدار گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد 40 سالگی خود شده و این نهاد ظرفیتی برآمده از انقلاب و خون شهدا است که در اختیار انقلاب اسلامی بوده و قابلیتهای چندمنظوره دارد.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: سپاه پاسداران در خراسان رضوی ضمن حفظ امنیت اقدامات فراوانی در حوزه اجتماعی و اقتصادی انجام داده است. اینکه حاشیه شهر مشهد طی دو سال اخیر تغییرات بسیار قابل توجهی داشته بخشی از آن نتیجه فعالیتهای سپاه است.
وی ادامه داد: تامین امنیت حرم مطهر رضوی فقط منحصر به بازرسیهای بسیجیان نیست در حالی که حداقل 20 فعالیت برای حفظ امنیت حرم مطهر توسط بسیجیان و سپاهیان انجام می شود و کار پیچیده و بسیار دشواری است.
فرمانده سپاه استانی امام رضا(ع) گفت: در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد هزار نقطه آباد در کشور آبادانی شش دهستان با ضریب محرومیت هفت به بالا در خراسان رضوی در دستور کار سپاه امام رضا(ع) قرار گرفته است.
وی افزود: دستاورد فعالیتهای سپاه برای آبادانی روستاها در خراسان رضوی احیا قنات 100 ساله روستای جنت آباد و افزایش سطح آب از 2 اینچ به 12 اینچ و مهاجرت معکوس 11 خانوار این روستا بوده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.