اعظم هراتی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: معضل کودکان کار و متکدی در چهار راه ها و میادین ورامین ، چهره نازیبایی به شهر بخشیده و بسیاری از مردم از وضعیت موجود گلایه مند هستند و لازم است تا با تشکیل کارگروهی ، این مشکل هر چه سریعتر رفع شود.
وی اظهار کرد: بهزیستی ورامین در چند مرحله نسبت به ساماندهی کودکان متکدی اقدام کرده ولی اکثر این افراد که اتباع غیر ایرانی هستند ، دارای خانواده می باشند و بهزیستی آن ها به خانواده هایشان تحویل داده است.
وی بیان کرد: بسیاری از این افراد ، متکدیانی حرفه ای هستند که با اعضای خانواده در نقاط مختلف شهر تجمع کرده و تکدی گری می کنند که ساماندهی این افراد منوط به جمع آوری و شناسایی آنان است.
هراتی گفت : بهزیستی به تنهایی قادر به جمع آوری متکدیان نیست و همکاری شهرداری و نیروی انتظامی می تواند این مشکل را در ورامین رفع کند.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : پدیده تکدی گری علاوه بر این که چهره نازیبایی به شهر می بخشد ، در حوزه امنیت نیز مشکلاتی را برای جامعه به همراه دارد.
سردارعبدالرضا ناظری افزود : نیروی انتظامی بر اساس وظایف ذاتی می تواند نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام کند ولی باید مکانی برای نگهداری این افراد در نظر گرفته شود تا این اقدام نیروی انتظامی بی اثر باقی نماند.
وی تصریح کرد : این آمادگی در عوامل انتظامی وجود دارد تا با همکاری بهزیستی و شهرداری نسبت به جمع آوری متکدیان به ویژه خردسالان اقدام کند تا این مشکل اجتماعی از شهر ورامین رفع شود.
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین نیز از آمادگی کامل این نهاد برای در اختیار قرار دادن عوامل و خودرو برای جمع آوری متکدیان خبر داد.
سیدابوالفضل قاسمی افزود : تا زمانی که مشکل محل نگهداری متکدیان در ورامین رفع نشود ، اجرا طرح ساماندهی این افراد به نتیجه مطلوب نمی رسد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهرن واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.