به گزارش ایرنا، احمد مسجد جامعی روز یکشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تذکر به رفتار پلیس در بوستانی در تهران با دختران گفت: امنیت و انضباط فرایند همگانی است و نمی توان پلیس را تضمین کننده صرف امنیت دانست.
وی افزود: در موضوعاتی مانند اعتیاد و ترافیک زمانی موفق می شویم که بستر اجتماعی آن فراهم شود و با رفتار اقتدار گرایانه کاری از پیش نمی رود.
مسجد جامعی با بیان اینکه این نوع کارها، از نظر اجتماعی به اعتماد عمومی لطمه زده و روح امنیت را از بین برده، افزود: کارهای فرهنگی و اخلاقی را نبایدامنیتی کرد و نمی توان پلیس امنیت اخلاقی داشت.
وی تاکید کرد: از نظر قانونی هم این مسأله وجود دارد که برای انجام وظیفه قانونی نمی توان بر خلاف قانون عمل کرد.
وی یادآور شد: اگر حفظ حجاب قانون است، حقوق شهروندی هم مهم است و نمی توان آن را نادیده گرفت.
عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد: نگرانی که وجود دارد این است که حوزه عمل پلیس امنیت اخلاقی در حال افزایش است و اخیرا به دنبال هماهنگی با سازمان بوستانها هستند.
وی با بیان اینکه عذرخواهی پلیس و تعدیل پلیس خاطی کار خوبی بود، خاطر نشان کرد: ضرورت حضور پلیس امنیت اخلاقی در پارکها چیست؟ نگرانم در نمایشگاه بین المللی و جشنواره فیلم فجر بگوییم پلیس امنیت اخلاقی باید حضور داشته باشد.
وی گفت: شهری مانند تهران در صورتی آرامش و آسایش دارد که رابطه ها بر اساس حقوق شهروندی تعریف شود.
وی پیشنهاد کرد: در شورا کمیته حمایت از حقوق شهروندی در کمیسیون حقوقی تشکیل شود و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم پایتخت به این مسایل ورود کرده و مانع کارهایی شوند که به اعتماد عمومی لطمه می زند.

همچنین عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران خواستار بازنگری در شیوه اجرایی طرح تامین امنیت اجتماعی به خصوص در حوزه زنان شد.
ناهید خداکرمی مهمترین مسئله و مولفه مرتبط به کیفیت سلامت، امید اجتماعی دانست و گفت: سلامت اجتماعی و روانی زنان اثر گذارترین عامل در بهبود سبک زندگی و هدایت خانواده و جامعه در مسیر پویایی است.
خدا کرمی با بیان اینکه طرح تامین امنیت اجتماعی حوزه زنان باید بازنگری شود، عنوان کرد: امروز امید به زندگی در بین زنان و مردان به بیش از 70 سال رسیده و با این افزایش نیاز های جامعه دستخوش تغییر خواهد شد.
وی تاکید کرد: همه باید در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها امید اجتماعی را مردم توجه قرار دهیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7244/1735
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.