به گزارش ایرنا، محسن هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در ابتدای پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شایعات و مطالب زیادی در فضای مجازی در مورد انتخاب شهردار جدید تهران منتشر شده است، افزود: شورای پنجم فرایند انتخاب شهردار را براساس هم اندیشی و خرد جمعی آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم در اسرع زمان، این فرایند را به نتیجه برسانیم و مدیریت شهری دوره جدید خود را آغاز کند.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع نباید منشا تخریب و بداخلاقی قرار گیرد، تصریح کرد: از همه فعالان سیاسی و رسانه ای می خواهم که در موضوع انتخاب شهردار تهران با ایجاد فضایی چند صدایی اما در بستری سالم، کارشناسی و سازنده، اعضای شورا را در توجه به ابعاد گوناگون ومسایل ومصالح شهر یاری کنند و از هرگونه تخریب به له یا علیه کاندیداها یا چهره های مختلف بپرهیزند.
هاشمی ادامه داد: با توجه به ترکیب شورای اسلامی شهر تهران و همراهی دوستان در فهرست امید، تخریب ها و بداخلاقی ها می تواند آسیب جدی به چهره اصلاحات واعتدال در جامعه فراهم بیاورد.
* حفظ یکپارچگی و صلابت کشور مرهون اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح است
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس نهاد پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تقارن روز پاسدار و روز ارتش، فرصت مناسبی است تا از تمامی ایثارگران و رزمندگان پرافتخار دفاع مقدس تجلیل شود.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح در هرکشور، نمادی از وحدت ملی، اقتدار، امنیت و فداکاری برای وطن است و در ایران این نماد با شاخص های اعتقادی ودینی گره خورده است، نمی توان سخن از تمامیت ارضی، دفاع از وطن و عشق به ایران زد اما در برابر حماسه و رشادتهای بی بدیل بزرگمردان تاریخ بی تفاوت ماند.
به گفته هاشمی، نیروهای سپاه، بسیج و ارتش، جان برکفانی بودند که از نخستین ماههای پیروزی انقلاب برای حفظ تمامیت ارضی ایران، آماج مخاطرات فراوانی چه از سوی تجزیه طلبان داخلی وچه دشمنان خارجی واقع شدند و نباید، این رشادتهای ماندگار تحت الشعاع مسایل روز و رخدادهای سیاسی قرار گیرد چرا که امنیت امروز ما وحفظ یکپارچگی و صلابت کشور مرهون همین اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح می باشد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تاریخ چند هزار ساله ایران، در بردارنده افتخارات وموفقیتهای فراوانی است اما کمتر مقطع تاریخی را در تاریخ ایران و بسیاری از کشورهای جهان می توان یافت که اینگونه شاهد مجاهدت وایثارگری ملتی باشد که با دستان خالی در برابر 2 ابرقدرت شرق وغرب ایستاد و ارتش چند ملیتی و سراپا مسلح بعث عراق را با اتکا به نیروی ایمان و عشق به وطن به عقب راند.
وی افزود: متاسفانه بسیاری از حقایق و افتخارات دفاع مقدس همچنان در جامعه محجور مانده است و این رسالت ماست که به دور از تبلیغات کم اثر کلیشه ای و استفاده های سیاسی، بر ترویج ارزشها و حماسه آفرینی های فرزندان ایران بکوشیم و ارزشهای بنیادین جامعه که بزرگترین سرمایه ما در برابر چالشها وتهدیدات پیش روی بین المللی است را دستخوش منازعات سیاسی نکنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343/7244/1735
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.