جوهر شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روستاهای لپه زنک و توتک در بخش خاوران و آرادکوه و سعیدآباد در بخش حسن آباد از اولویت های اجرای طرح آبخیزداری هستند، هرچند که در گذشته این طرح ها در بخش هایی از حسن آباد و خاوران عملیاتی شده است.
وی عنوان کرد: در بخش مکانیکی نیز طرح های گابیون بندی (گابیون بندی سنگی ملاطی و گابیون سنگی)، خشکه چینی، اجرای کنترل و پخش سیلاب در مناطق دشت و گرمسیری، آبخیزداری و آبخوان داری انجام می شود که نفوذ آب در سفره های زیرزمینی و حفظ رطوبت خاک را در پی دارد.
شکری یادآور شد: در حوزه مدیریتی نیز ضمن جلوگیری از تخریب اراضی طبیعی وعرصه ها توسط مردم، روند فعالیت دستگاه های زیرساختی چون راه، مخابرات، گاز، آب برای حفظ طبیعت در هنگام فعالیت و ساخت و ساز مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی در خصوص مزایای اجرای طرح های آبخیزداری نیز گفت: کنترل سیل و سیلاب، تحول آب، حفاظت خاک، تثبیت اکولوژی منطقه، کنترل تغییرات اقلیمی، تغذیه سفره های زیرزمینی تنها بخش کوچکی از مزایای اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: تشکل های مردمی با عنوان حفظ و احیای عرصه های طبیعی نقش مهمی را ایفا می کنند که این نهاد های مردمی می توانند در برنامه های مختلف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری همکاری کنند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.