به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه های این هفته نماز جمعه قرچک گفت : به فرموده حضرت علی (ع) ، کسی که سیاستمدار، مدیر ، مدبر ، حکیم و عادل باشد باید از او اطاعت کرد و در این زمان ، فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) نقشه راه را برای مردم و مسئولان مشخص کرده است.
وی اظهار کرد: در خدمت رسانی به مردم و حضور در صحنه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ، نداشتن اعتقاد به مبانی اسلامی موفقیتی حاصل نمی شود.
اسماعیلی بیان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ، مسئولان باید نظام مدیریتی را از دیدگاه اسلام بشناسند و بر اساس آن حرکت کنند که مهمترین اصل آن ، تحقق عدالت در جامعه است.
وی تصریح کرد : مسئولان باید عدالت را در تمامی زمینه ها به ویژه در رشد اقتصادی دنبال کنند ولی این امر باعث نمی شود که برای رشد اقتصادی به هر شیوه ای متوسل شویم.
امام جمعه قرچک تأکید کرد: تحقق عدالت با شعار دادن ، دعا کردن و تعارفات معمول میسر نمی شود بلکه ملزوماتی دارد که اساسی ترین آن ها ارتباط تنگانگ مسئولان با مردم ، قاطعیت در کار ، آگاهی مسئولان از وضعیت قشر ضعیف جامعه ، تربیت و تهذیب نفس و دوری از طمع مالی است .
وی گفت : حفظ استقلال سیاسی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، ریشه در استقلال اقتصادی و فرهنگی دارد که این امر با تقویت خود باوری و اعتقاد به نفس ملی و جهاد علمی میسر می شود.
اسماعیلی با اشاره به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت : دانش هسته ای مردم ایران در سایه ایستادگی ملت و تقدیم شهدای ارزشمند هسته ای به دست آمده است و حفظ دستاوردهای این حرکت علمی عظیم در سایه تکیه به توان علمی جوانان ایران اسلامی محقق می شود.
وی بیان کرد: دشمن تلاش می کند که احساس ناامیدی را در جامعه اسلامی القا کند که این امر باعث می شود تا در برنامه های مختلف علمی ، کشور دچار عقب نشینی شود.
امام جمعه قرچک تأکید کرد: در دنیای سراسر فریب و نیرنگ و زور، باید به علم و تجهیزات دفاعی روز مسلح بود و این امر را باور داشت کسی که مخالف قدرت گرفتن نظام مقدس جمهوری اسلامی است ، در صف دشمن و استکبار جهانی گام برمی دارد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.