به گزارش ایرنا، عباس سلیمی روز یکشنبه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان ری در سال 97 اظهار کرد: بعد از تلاش چندساله و علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی با همت خیران شاهد بهره برداری موقت شبستان غربی در ایام نوروز هستیم.
وی عنوان کرد: این شبستان به وسعت 2 هزار مترمربع با کمک های خیرین احداث و به فضای حرم افزوده شد.
وی ادامه داد: توسعه ضلع شرقی حرم نیز در دست اقدام است و تمامی این اقدام ها توسط خیرین هزینه و انجام می شود.
معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به اقدامات آستان در پذیرایی از زائران در آستانه سال نو اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه سال نو در آستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در این ایام در روزهای اداری از یک ساعت مانده به اذان صبح تا نیمه ‌شب آستان مقدس باز است و پس از نیمه‌ شب جهت نظافت چند ساعتی بسته می‌شود.
وی اضافه کرد: خادمان آستان نیز در برخی مراکز درمانی، خیریه، بهزیستی و آسایشگاه جانبازان در لحظه تحویل سال نو حضور پیدا کرده و لحظات تحویل سال نو را در خدمت این عزیزان خواهند بود.
سلیمی گفت: کتابخوانی، تکریم جوانان، برگزاری مراسم اعتکاف و سخنرانی نخبگان کشوری و لشگری از دیگر برنامه های ویژه در ایام نوروز است.
حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.