به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم امان اللهی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سریال سنجرخان، امیر نظام گروسی و مستوره اردلان با استفاده از این اعتبار ساخته می شود.
وی افزود: برای ساخت این سریال ها ستادی تشکیل می شود و از مشاوران و بومی برای نویسندگی فیلم نامه ها و همچنین ناظران کیفی استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه در تاریخ تلویزیون و بخش فیلم و سریال مناطق غرب کشور بخصوص کردستان سهمی نداشته است، تاکید کرد: ساخت این سریال ها می تواند نقطه قوتی برای این بخش در استان و منطقه غرب کشور باشد.
امان اللهی با بیان اینکه این سریال ها هر کدام در 26 قسمت ساخته می شوند، یادآور شد: تلاش می شود فرم محتوایی سریال ها به گونه ای باشد که علاوه بر شبکه استانی در شبکه های سراسری نیز پخش شوند.
وی در خصوص برنامه های نوروزی شبکه استانی هم افزود: برای نوروز 97 برنامه های شاد و متنوعی تدارک دیده شده و فعالیت های بخش های سیما، صدا و خبر در این مرکز رنگ و بوی بهاری به خود می گیرد.
به گفته وی، شبکه استانی در برنامه های تدوین شده خود برای نوروز 97 آیتم های جذابی را برای مخاطبان در بخش های سیما و صدا در نظر گرفته است.
وی ویژه برنامه تحویل سال را آغازگر برنامه های سیمای استانی برای نوروز 97 اعلام کرد و افزود: این برنامه 240 دقیقه ای از بخش های متنوع، شاد و جذابی تشکیل شده است.
مدیرکل صدا و سیمای کردستان تولید و پخش آیین های هلپرکی (رقص کُردی) و آیین های شاد دیگر ویژه نوروز در مناطق مختلف روستایی از سیمای استانی و اجرای برنامه مزگینی بهار هر برنامه در یک شهرستان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده دانست.
امان اللهی اضافه کرد: تمام برنامه های روتین سیمای مرکز کردستان همانند برنامه به یانی باش (صبح بخیر) و ریگا در ایام تعطیلات پخش می شود اما حال و هوای نوروزی و بهاری به خود می گیرند.
وی با بیان اینکه همچنین در این ایام برنامه ژیوان و ژیوار، موسیقی بهارانه و سریال های مختلف ملی پخش خواهد شد، یادآور شد: همچنین برای این ایام سریال کوچه باغ در 18 قسمت ساخته شده است.
امان اللهی همچنین به برنامه های صدای مرکز کردستان برای ایام نوروز 97 اشاره کرد و گفت: نخستین برنامه ما در این بخش نوروز کورده واری ویژه تحویل سال با ساختار ترکیبی نمایشی به مدت 240 دقیقه است.
وی افزود: برنامه جیژوانی بهار و بهار کورده واری از دیگر برنامه های صدای مرکز کردستان است که ساختاری ترکیبی نمایشی دارند و هر روز تا پایان تعطیلات از صدای مرکز کردستان پخش می شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار کرد: برنامه های روتین رادیویی ما نیز همانند بخش سیما کاملا بهاری شده و همانند روزهای عادی پخش خواهند شد.
وی همچنین بررسی وضعیت بازار در آستانه سال نو، معرفی ظرفیت های گردشگری استان، انعکاس شور و حال بازار شب عید، تاکید بر خرید کالای ایرانی، گفت و گو با گردشگران و حضور سرزده از فرآیند خدمات رسانی به مسافران را از جمله برنامه های بخش خبر شبکه استانی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، شبکه استانی سیمای مرکز کردستان در 25 آذر 1380 با تولید و پخش پنج ساعت برنامه در روز فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون این مرکز در 2 بخش صدا (رادیو) و سیما به صورت 24 ساعته برنامه پخش می کند.
/91027348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.