سعید خال روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سازمان بهشت زهرا(س) از ماه گذشته برای برقراری نظم بیشتر در پنج شنبه آخر سال با تشکیل ستادی به مناسبت پنج شنبه آخر سال، آخرین هماهنگی ها را با دستگاه های ذیربط از جمله پلیس راهور، ناجا، اورژانس و هلال احمر انجام داده است.
وی ادامه داد: به همین مناسبت 150 هزار نقشه راهنمای بهشت زهرا(س) در سطح تهران توزیع شده است، ضمن اینکه این نقشه در فضای مجازی بارگذاری شده است و در دسترس شهروندان قرار دارد.
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: علاوه بر این 10 ایستگاه صلواتی در قطعات مختلف شهدا مشغول خدمات رسانی هستند وغرفه های سروش گل و گلاب نیز با قیمت مصوب در محوطه 750 هکتاری سازمان و حرم مطهر خدمات لازم را ارئه می دهند.
وی از نصب 250 تابلوی هدایت مسییر به صورت ویژه در بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: دوربین های ورودی سازمان بهشت زهرا بر روی سامانه این سازمان نصب شده است و تمامی مسیرها را کنترل می کند.
وی گفت که ون ،تاکسی و اتوبوس به اندازه کافی در مبادی ورودی مترو برای تردد راحت شهروندان در نظر گرفته شده است و از شهروندان درخواست داریم که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
شهردار بهشت زهرا(س) با بیان اینکه این مکان مقدس جایگاه 30 هزار شهید انقلاب و چهار هزار شهید گمنام است، گفت: با توجه به تردد زیاد و حضور میلیونی مردم انتظار داریم تا در این روز خاص مردم هم هماهنگی لازم را برای برقراری نظم وامنیت انجام دهند.
وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم که درساعات پیک ترافیک تردد نکنند و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است مسیرهای وردی و خروجی خود را بر روی نقشه مشخص کنند تا از ترافیک های بی مورد پرهیز شود.
وی بیان کرد: جلسه توجیه نیروهای کادر ویژه 'از من بپرسید' جهت حضور حداکثری و با هدف پاسخگوئی به پرسش های شهروندان در روزهای گذشته تشکیل شده است و در این جلسه نقشه خوانی، چگونگی استقرار باجه های 'از من بپرسید' و موارد لازم مرور شد و هماهنگی های لازم صورت گرفت.
خال افزود: کادر ویژه 'از من بپرسید' هم اکنون در بین شهروندان و مراجعین بهشت زهرا(س) برای راهنمائی و پاسخگویی به سوالات شهروندان حضور دارند.
وی ادامه داد: اکیپ اتفاقات و حوادث اضطرای جهت پیشگیری از حوادث احتمالی در نقاط مختلف سازمان بهشت زهرا(س) مستقر شده اند و تمامی موارد را بررسی و رصد می کنند.
بهشت زهرا(س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران قرار دارد، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی آغاز شد، بهشت زهرا ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد.
بهشت زهرا در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.