به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز چهارشنبه پس از جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران که برای بررسی استعفای شهردار برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، افزود: استعفای شهردار تهران را عصر روز گذشته دریافت کردم و امروز هم با حضور اعضای شورا این موضوع را بررسی کردیم.
وی اظهار کرد: شهردار تهران علت استعفای خود را بروز یک عارضه پزشکی اعلام کرده که بنده نیز از کم و کیف آن آگاه هستم.
هاشمی تصریح کرد: برهمین اساس مقرر شد موضوع استعفای محمدعلی نجفی در نخستین جلسه رسمی شورا در سال 97 مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.
وی تاکید کرد: برهمین اساس آقای نجفی تا زمان برگزاری جلسه رسمی شورا و تصمیم گیری در خصوص استعفا، همچنان شهردار تهران هستند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر شهردار توضیحات قانع کننده ای برای استعفای خود داشته باشد با آن موافقت کرده و فردی را برای سرپرستی شهرداری تهران انتخاب خواهیم کرد.
هاشمی تاکید کرد که جای هیچ گونه نگرانی در زمینه اداره شهر و خدمت به شهروندان تهرانی وجود ندارد و پرسنل شهرداری با تمام توان وظایف و ماموریت های محوله را انجام خواهند داد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نجفی هیچگونه دلخوری از اعضای شورا ندارد، افزود: تمامی اعضای شورا از استعفای شهردار ناراحت هستند و مایلند نجفی همچنان در شهرداری تهران خدمات خود را ادامه دهد.
هاشمی تصریح کرد: همه ما علاقمند به تداوم حضور نجفی در شهرداری تهران هستیم اما توجه به حفظ سلامتی، مسایل شخصی و خانوادگی ایشان هم بسیار مهم است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص گزینه های احتمالی تصدی شهرداری تهران اظهار کرد: دراین زمینه هیچ نظری ندارم و باید دراین خصوص اعضای شورای شهر تصمیم گیری کنند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه استعفای شهردار تهران به دلیل فضارهای سیاسی و بیرونی است، تاکید کرد: برخی از اعضای شورا این نظر را داشتند اما تعدادی از اعضای شورا که با پزشک معالج نجفی در ارتباط هستند موضوع بیماری شهردار را تایید می کنند.
هاشمی افزود: پس از اطلاع از استعفای شهردار تهران، موضوع را هیات رییسه شورا و همچنین معاون اول رییس جمهوری مطرح کردم و قرار شد که موضوع امروز در جلسه ای با حضور اعضا بررسی و براساس نظر جمع اقدام شود.
وی تصریح کرد: بیماری آقای نجفی به دلیل استرس های زیاد ایجاد شده، بروز کرده است.
محمدعلی نجفی مرداد امسال با رای قاطع اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز با برگزاری یک جلسه غیرعلنی و فوق العاده، موضوع درخواست استعفای شهردار را بررسی کردند.
تهرام/9343/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.