به گزارش ایرنا، برهمین اساس و با رای اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری تهران ملزم به ارائه گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی شهر شد.
آرش میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین خصوص گفت: مطالعات موضوعی و موضعی بسیاری در حوزه شهرسازی وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.
وی افزود: متاسفانه در فضای سبز شهری یک عقب ماندگی جدی داریم که برهمین اساس باید رویکرد کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در مورد مسائل محیط زیست شهری و جمعیت پذیری در حوزه شهرسازی مشخص شود.
میلانی تاکید کرد: ظرفیت جمعیت ‌پذیری شهر تهران، یک دغدغه جدی است تا از این طریق بتوان زمینه استفاده از ظرفیت های موجود در سطح مناطق مختلف شهر را فراهم کنیم.
مجید فراهانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین خصوص گفت: موضوع نوسازی و بازسازی بافت فرسوده از جمله ظرفیت های خوب شهر تهران برای جذب سرمایه های خارجی است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری تهران در خصوص جذب سرمایه های خارجی در بخش بافت فرسوده شهر کوتاهی کرده، افزود: براساس اعلام معاون وزیر اقتصاد، 25میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام شده که شهرداری تهران دراین زمینه هیچ سهم ندارد.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح گفت: به طور معمول حدود 30 درصد از پرونده‌های مرتبط با طرح تفصیلی به نتیجه نمی‌رسند و برخی از پرونده های مربوط به ساخت و سازه(پرونده های مربوط به طرح تفصیلی)ا نیز اصلا عملیاتی نمی شود.
وی افزود: اگر آمارها را با احتمال بررسی کنیم و بگوییم حدود 120هزار ساختمان و حدود 70 هزار آپارتمان ساخته شد، یعنی حدود 2میلیون نفر جمعیت پذیری در سال ایجاد کرده ایم، که این عدد نمی‌تواند درست باشد.
هاشمی با اشاره به اینکه موافق تصویب این طرح است، اظهار کرد: باید برای این طرح زمانی در نظر گرفته شود تا بتوانیم سریع تر موضوع را از طریق شهرداری
تهران پیگیری کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 9343/7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.