به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، بیست وسومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس امروز دوشنبه به ریاست استاندار تهران در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.
محمدحسین مقیمی استاندار تهران در کارگروه عمرانی، زیربنایی و محیط زیست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه تمامی مصوبات این شورا در شهرستان های استان را پیگیری و عملیاتی می کنیم خطاب به مدیران تأکید کرد: مصوبات این شورا در دور بعدی سفرهای شهرستانی پیگیری می شود.
همچنین در این کارگروه، با پیشنهاد استاندار تهران و موافقت اعضای جلسه مقرر شد با توجه به ظرفیت رودخانه کرج که از شهرقدس عبور می کند، ساماندهی و اجرای طرح فضای سبز حریم این رودخانه با مشارکت شهرداری قدس ظرف مدت پنج سال عملیاتی شود.

*بازنگری در ساعت کاری معادن
رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان تهران نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و استعداد شهرستان قدس، خواستار تخصیص بودجه برای افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان شد.
وی گفت: استخر و سالن سرپوشیده روستای هفت جوی در آینده ای نزدیک در اختیار مردم این روستا قرار خواهند گرفت.
کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه بااشاره به استقرار معادن شن و ماسه در شهرستان قدس، گفت: این شهرستان کانون ریزگردها در استان تهران شناخته می شود.
بر همین اساس با تصویب و موافقت اعضای جلسه مقررشد، به منظور جلوگیری از ورود ریزگردها معادن مستقر در شهرستان قدس موظف به ایجاد فضای سبز در حریم معدن تحت تملک خود شدند.
همچنین قرار شد طرح کاهش ساعت کاری معادن در شهرستان قدس در اولین شورای معادن استان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
امکان سنجی توسعه عرصه های فضای سبز و کاشت نهال و ایجاد کمربند سبز در شهرستان قدس، تکمیل روکش آسفالت، طرح روشنایی و خط کشی پل ورودی شهرستان قدس و بهره برداری رمپ ورودی این شهرستان به شهرستان کرج تا آغاز هفته دولت سال آینده، ساخت و احداث پل از روستای هفت جوی تا شهر قدس تا سال ٩٨ ، بازآفرینی بافت های فرسوده این شهرستان، تبدیل یکی از معادن مستقر درشهرستان قدس به بوستان عمومی، تعیین سایت مستقر در اخترآباد به عنوان سایت انتقال زباله شهرستان قدس از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.
همچنین مقررشد شهرداری شهر قدس زمینی به مساحت 14 هزار و 800 مترمربع در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان برای ساخت مدرسه در این شهرستان قرار دهد.

تهرام/ 9754 //1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.