به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در آیین کاشت درخت صلح و زندگی در بوستان نوروز تهران با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران مصمم است طی چند سال آینده تعییراتی در شهر ایجاد کند به طوری که شهروندان لذت بیشتری را درک کنند.
وی با بیان اینکه مساله پایداری، تاب آوری و هوشمندسازی شهر در کنار دانش بنیان کردن اقتصاد شهری از اصلی ترین محورهایی است که شهرداری تهران دنبال می کند، اظهار کرد: دستیابی به این اهداف بدون توسعه ارتباطات و همکاری با شهرهای توسعه یافته و بزرگ امکان پذیر نیست و در همین راستا از ارتباطات بین شهری و دیپلماسی شهری استقبال می کنیم.
نجفی از سفرا و نمایندگان سازمان های بین المللی درخواست کرد که پیام شهرداری تهران را به کشورها و سازمان های خود منتقل کنند تا تهران بتواند نقش خود به عنوان شهر بین المللی را به خوبی بازی کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نگرانی نسبت به آینده بشر موجب ایجاد فضایی برای شکل گیری گفتگوهای عمیق تر در سراسر دنیا شد اظهار کرد: گفتگو نقطه آغاز فرآیند صلح و دوستی و از ارزنده ترین امتیازات دنیاست.
به گزارش ایرنا، آیین کاشت «درخت صلح و دوستی» صبح امروز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه، اعضای شورای شهر و سفیران و نمایندگان کشورهای مختلف مقیم تهران در بوستان نوروز پایتخت برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9353/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.