به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: 20 هزار معتاد متجاهر نیز از ابتدای سالجاری تاکنون جمع آوری و به مراکز بازپروی فرستاده شدند.
وی در تشریح گزارش عملکردی از مرحله جدید طرح مبارزه با مواد فروشان و معتادان متجاهر پایتخت، اظهار کرد: در مرحله جدید این طرح همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند در هفته گذشته و طی 8 عملیات 7 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر را منهدم کنند.
سردار رحیمی ادامه داد: به دنبال عملیات‌های اجرا شده بیش از یک تن انواع مواد مخدر و یک تن انواع پیش سازهای تولید مخدر کشف و ضبط شد.علاوه براین موارد، بیش از 500 کیلوگرم انواع قرص، شربت و داروهای متادون و مواردی از این دست کشف شد.
وی با بیان اینکه پلیس به صورت توأمان مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده‌فروشان و ساماندهی معتادان خیابانی را دنبال می‌کند، گفت: در طرح اخیر20 قاچاقچی عمده، 230 خرده‌فروش مواد مخدر و 800 معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند و 19 دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان دستگیر شده ضبط شد.
رئیس پلیس پایتخت با تأکید بر بازگشت 90 درصد معتادان خیابانی ساماندهی شده به چرخه اعتیاد، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای موجود ما در مسیر اشتباهی گام برمی‌داریم و باید برای حل مشکلات معتادان متجاهر فکر و ایده جدیدی را به کار گیریم.
وی گفت: در پیشنهادی به ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کردم که به نظر می‌رسد شهر یا مکانی خاص با امکانات پزشکی، روان پزشکی و حتی اشتغال مناسب برای این افراد درنظر گرفت تا این معتادان به چنین مکان‌هایی منتقل و در دوره مدتی طولانی تحت درمان قرار گیرند و طی این مدت اشتغال نیز در همان مکان برای آنها فراهم شود.
رئیس پلیس پایتخت با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند سه نفره ایرانی و ترکیه‌ای توزیع کوکائین در تهران گفت: از این باند 500 گرم کوکائین که از ترکیه وارد ایران شده بود کشف و هر سه عضو سابقه دار این باند دستگیر شدند.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.