به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علیرضا دلیری روز شنبه در نشستی خبری که در محل پلیس مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: براساس این طرح تا شعاع 500 متری محیط های آموزشی شامل مدرسه و دانشگاه بشدت با توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد می شود.
وی افزود: در این فاصله طرح های جمع آوری معتادان متجاهر و توزیع کنندگان با شدت و جدیت دنبال می شود.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری شناسایی توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر را آغاز کردیم و بانک اطلاعاتی لازم در این زمینه تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی مطلوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: از ابتدای سال جاری طبق قانون اموال توزیع کنندگان مواد مخدر به نفع دولت ضبط شده است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اشاره به اینکه یک هزار و 290 طرح مختلف در استان انجام شده است، ادامه داد: از ابتدای سال 96 تاکنون 2 هزار و 416 کیلوگرم نواد مخدر کشف شده که 113 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.
دلیری با بیان اینکه 40 باند از ابتدای امسال منهدم شده، اظهارداشت: باند بزرگی 2 شب پیش در کرمانشاه منهدم شد که مواد مخدر مورد نیاز هفت استان را تامین می کرد.
وی افزود: همچنین هفته گذشته یک خانواده جیرفتی که قصد انتقال 6 کیلوگرم مواد مخدر تریاک به کرمانشاه را داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: اعضای این خانواده که جز قاچاقچیان حرفه ای بودند مواد مخدر را به شکل ماهرانه در داخل خودرو جاسازی کرده بودند.
دلیری در ادامه با بیان اینکه نرخ رشد مواد مخدر در استان براساس آمارها از میانگین کشوری کمتر است، گفت: 93 درصد کشفیات مواد مخدر در استان کرمانشاه تریاک است.
وی اضافه کرد: براساس اعلام شورای مبارزه با مواد مخدر، میزان معتادان استان کرمانشاه نسبت به سال های گذشته روند کاهشی داشته است.
این مقام انتظامی اظهار داشت: پلیس فتا و پلیس مبارزه با مواد مخدر در زمینه برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر در فضای مجازی همکاری می کنند و تاکنون در این زمینه توفیقاتی نیز داشته اند.
دلیری با بیان اینکه بیکاری تنها دلیل گرایش افراد به مواد مخدر نیست، یادآور شد: امسال تنها 18 درصد افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر بیکار بودند.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر مستلزم‌ فعالیت تمام دستگاه های زیرمجموعه است، گفت: ما در پروسه بازگشت معتادان به جامعه دچار نقص هستیم.
وی عنوان کرد: آمادگی داریم در کمتر از یک هفته تمام معتادان استان را حمع آوری کنیم و به متولیان امر تحویل دهیم اما باید دیگر دستگاه ها دست به عمل بزنند و روند بازگشت معتاد به جامعه را انجام دهند.
وی افزود: اگر بخواهیم تمام معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم باید بیش از یک هزار و 200 نفر ظرفیت برای نگهداری آنان داشته باشیم در حالی که کمپ کنونی ترک اعتیاد کرمانشاه حداکثر 400 نفر ظرفیت دارد
به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه، 6 هزار و 239 نفر در زمینه مواد مخدر دستگیر شده اند که یک درصد آنان زنان بوده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.