علی خلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیش از 11 هزار هکتار از اراضی ملی در محدوده منطقه «آرو» دماوند که قبلاً توسط تعداد 6 نفر از اشخاص بومی آن منطقه تصرف شده بود، به صورت خودجوش و از طریق برگزاری کلاس‌های توجیهی ترویجی آزاد شد.
وی گفت: این افراد اقدام به کشت و زراعت و نیز درختکاری در قسمت‌هایی از این زمین کرده بودند که از طریق تعامل و برگزاری مکرر جلسات توجیهی ترویجی و بدون توسل به قانون رفع تصرف شد و به دامن بیت‌المال بازگشت.
خلیلی گفت: همچنین اراضی موصوف حدود پنج سال گذشته توسط متصرفین تصاحب شده بود.
وی برگزاری کلاس توجیهی و ترویجی و آگاه‌سازی مردم از قوانین منابع طبیعی را یکی از بهترین راه‌های حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال دانست و گفت: متاسفانه افرادی که دارای سند منگوله دار مربوط به این اراضی هستند، به معنای مالک بودن نیست و این سندها اهلیت انتفاع ندارد و از نظر قانون گذار باطل است که برگزاری این کلاس ها، افراد را آگاه می کند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.