حسن طهماسبی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پوشش همگانی سلامت در شهرستان دماوند اظهارکرد: سال 90 جمعیت شهرستان دماوند در سرشماری نفوس و مسکن 97 هزار نفر اعلام شد که از همان سال تاکنون توانستیم 91 هزار نفر را تحت پوشش طرح همگانی سلامت قرار دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به سرشماری سال 95 و اعلام جمعیت 124 هزار و 480 نفر شهرستان، 72 درصد مردم این منطقه تحت پوشش این طرح می باشند که تشکیل پرونده الکترونیکی برای تعداد باقی مانده در دستور کار این مرکز است.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت توجه به سلامت افراد جامعه و ارائه خدمات مطلوب به آنان در راستای طرح همگانی سلامت، خاطرنشان کرد: هدف از این طرح، ارائه خدمات به تمام مردم جامعه و تامین مطالبات آنان در بخش سلامت است که در این رستا فراخوانی در سطح شهرستان داده شده تا شهروندان با حضور در مرکز بهداشت و ثبت اطلاعات شخصی خود نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی اقدام کنند.
طهماسبی از تشکیل تیم های مختلف سلامت در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این گروه با حضور در سطح ادارات و دریافت لیست پرسنل، آموزش های لازم را به آنان می دهند و همچنین اقدام به تشکیل پرونده می کنند.
وی ادامه داد: یک تیم سلامت نیز با حضور به در منازل، اطلاعات خانوار را جمع آوری و آموزش های لازم را به شهروندان ارائه می دهند و در نظر داریم ابتدا به شهرک های مسکونی مسکن مهر مراجعه کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند با اشاره به اینکه امیدواریم طی سه ماه آینده 95 درصد شهروندان تحت پوشش این طرح قرار گیرند، گفت: این طرح موجب می شود تا افراد با حقوق سلامت خود آشنا شوند و هر فرد در هر دوره ای که باشد مراقبت های مربوط به دوره خود را دریافت کند و در نهایت باعث پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و به تعویق افتادن آن شود.
وی مزایای داشتن پرونده الکترونیکی سلامت را اصلاح رژیم غذایی و انجام آزمایش ها با توجه به نوع فعالیت فیزیکی هر فرد دانست و گفت: رژیم تغذیه هر فرد متفاوت بوده و آموزش رفتاری مناسب برای تربیت کودک نیز از موارد این پرونده است که در کل باعث افزایش سلامت جامعه می شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.