محمد مقدم روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال شیوع بیماری تب برفکی در برخی استان های کشور کار واکسیناسیون دام ها در اولویت دامپزشکی ورامین قرار گرفته و خوشبختانه نظارت مستمر باعث شده تا این بیماری تاکنون تلفاتی در بین دام های شهرستان نداشته باشد و هم اکنون شرایط تحت کنترل است.
وی اظهار کرد: با تأمین واکسن مورد نیاز برای اجرای طرح ایمن سازی دام های شهرستان ، در فاز نخست 40 هزار رأس دام شهرستان ورامین به صورت رایگان در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می شود.
وی تأکید کرد: واکسن ها به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد و تنها هزینه مایه کوبی از آن ها دریافت می شود.
مقدم تصریح کرد: دامداران می توانند با مراجعه به 2 مرکز مایه کوبی شهرستان نسبت به تهیه واکسن اقدام و دام های خود را در برابر این بیماری واکسینه کنند.
وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری ، از ورود دام غیر مجاز جلوگیری شده و با دامداران که اقدام به وارد کردن دام غیر مجاز به شهرستان کنند ، برخورد قانونی می شود.
بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و بشدت واگیر دام می باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده های دامی محسوب میگردد.
این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده های خام دارد.
تب شدید چند روزه در دام و ایجاد تاول در داخل دهان ، روی پای و پستان دام که سبب افت شدید وزن دام می شود از جمله مهمترین علائم بیماری تب برفکی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.